Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Johanna - 3 juli 2009 23:44

...eller nja nästan så, barnen är ju här men sover båda två så det känns lite sådär att man är helt ensam.

Grabbarna drog just ut på området efter att ha suttit och häckat framför datorn hela kvällen, lite i senaste laget nu om nån frågar mig. Men ja, det är ju deras bekymmer egentligen.

Själv har jag nästan hållit på att slockna på soffan, är svinatrött så det är väl sängen som gäller på en litna stund känner jag. Ska se färdigt CSI först men sen goar jag ner mig under täcket med Lenkan. Han har fått sova i våran säng närmsta dagarna då hanses är på vindan, men det är väl dags att hämta ner den snart, men jag har skjutit på det lite. Det är ju ändå lite mysigt att ha honom med oss.

Nåja, back to the tv!

Av Johanna - 3 juli 2009 16:39

Idag kom mitt paket från H&M med klänningarna där bland annat, och javisst jag kunde ha båda!

Men en grej fattar jag inte, klänningen i strl 36 satt bra utom över titsen där var den skitliten, seriöst jag har inte ens så stora tuttar! Det är som att kläder i strl 36 är gjorda för tolvåringar lr nått. För så jäkla liten upptill behöver dom verkligen inte vara.

Nåja jag kan ju ha den, den blåa med givetvis men det blir mer en vardagsklänning då.

Sen hade jag beställt lite underkläder ett par tofflor och en enkel tisha.

Alltid trevligt med paket, eller hur?

 (bilder kommer ikväll)

Av Johanna - 3 juli 2009 16:19

Och använder en opassande leksak för just hundbus:

-"Ta en annan leksak att busa med"

(Kommer och sätter sig i soffan)

"Nä, ja ä så klött, så klött, så klött" Och suckar ljudligt.

Av Johanna - 3 juli 2009 16:02

...Så stänger vi igen dörren på en gång, nä sambon ringde och meddelade att Persson kommer ikväll så de kommer att gå ut idag alltså.

Nå men då vet jag det, jag får vara hemma och mysa med ungarna istället.

Så då får vi se om lusten smyger sig på till imorn, för då har ju Lotta fest.

Av Johanna - 3 juli 2009 15:54

Har varit en tur och retur till Anna och sett på när hon bakat tårtor, tänkte att pojken skulle få leka av sig men Michelle var lite hängig så det blev inte så mycket av det. Hoppas hon blir bättre snart, Lenkan har ju saknat henne så mycket...


Nu väntar man bara på att Karln ska begära hämtning från jobbet, men inte lär det bli före klockan sex iallafall om jag känner honom rätt. Han sa tidigare idag att det inte alls var skrivet i sten att han skulle ut ikväll som han sa igår, så ja...jag håller dörrarna öppna för om det blir en tur till för mig idag. Vi får väl se, men jag är ju inte jättepigg idag om man säger så. Men det rättar nog till sig. *fnissar lite*

Av Johanna - 3 juli 2009 09:56

Sisådär i sista minuten bestämmer jag mig som alltid, men det blir oftast bäst så tycker jag.

Anna och Jonathan hämtade upp mig nångång efter åtta och vi for till Nina och hennes sambo och förfestade, spelade lite Guitar hero osv.

Sen drog vi ut på festivalområdet, och oj vad mycket folk det var!

Vi kollade lite knallare och sen gick vi raka vägen mot öltälten, men det var bland de värsta kö jag sett, så vi gick till "balle"-tältet där kön såg minst ut. Men det tror jag inte att den var, det visade sig att de gjort labyrintgång a lá IKEAstyle, så det tog ett tag att komma in.

Väl inne ville vi ju ha en öl, det var ju därför vi var där.

Så då var det bara att köa igen...

Uppdruckna sprang vi för att dansa, Krutov spelade ju!

Så där dansade vi och trängdes och det var riktigt skoj, om man bortser från alla dessa surkartar som prompt ska armbågas och kämpa emot publikgunget.

Och om man bortser från alla dessa killar som  tror att de dansar men istället hoppar de och ramlar på folk.

Och om man bortser från alla dessa PUCKON som tar med sig ölglaset i publiken och spiller på allt och alla.


Tyvärr stängde de redan Klockan ett så Anna gick för Langos och jag gick efter Thai, jag frågade efter de starkaste de hade. Och det fick jag.

Ajajaj min mun!

Tyvärr har de även biverkningar dagen efter. *menar*

Jonathan skjutsade hem mig då sen, tack så jätte-himla-mycket!


Idag blir det mest ta det lugnt, Lillan har varit grinig sen sekund ett.

Kallare är det dessutom, så definitivt INTE en badstrand idag heller...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards