Alla inlägg under februari 2009

Av Johanna - 28 februari 2009 15:37

Nu har jag just färgat håret, men har inte tordas kolla ännu hur det blev, om det alls tog.

Anna o co. dyker upp närsomhelst så då ska vi börja med maten. Ska bli så gott!

Fläskfile, bulgur, en barnsallad(vanlig grönsallad) och en vuxensallad(fetaost, soltorkade tomater och oliver). Åså nån passande sås, har inte bäst vad för nån än...

 Har varit och shoppat lite, bilder dyker upp imorn. Som vanligt köpte jag typ inget åt mig själv. Mammasyndromet ni vet.

Nu måste jag bara amma färdigt så att jag kan öppna mig en gocider:-P

Av Johanna - 28 februari 2009 10:29

Nu är det dags!

Idag ska jag börja med att dra en shoppingrunda på stan, en ordentlig en.

Jag ska fasiken unna mig kläder för det har jag inte kunnat gör på flera månader. Sen Kommer Anna och hennes familj hit och det blir middag. De var visst sugna på pölsa och leverbiffar, men tyvärr så blir det inget va det. Hoppas de blir nöjda ändå:-D

 Och sen, SEN påbörjas alkoholintaget för ikväll ska det minsann spritas!

Av Johanna - 27 februari 2009 22:31

När jag började blogga, var jag först helt anonym. Mina första planer var att det skulle vara en ventil för mina tankar. Jag har alltid skrivit mycket, mer när jag mått dåligt och mindre när jag mått bra.

Men jag insåg ju ganska fort att det är svårt att enbart hålla sig till känslorna, så vardagen smög in. Och ju mer vardagen smög in, desto svårare blev det att hålla sig anonym. Nu är jag inte anonym alls och då är det nästan omöjligt att skriva om känslor.

Jag skriver ju en öppen blogg, öppen för alla att läsa, och därför måste jag tänka på vad jag skriver, varje gång.

Vill jag att alla ska få läsa det här? Har alla rätt till mina tankar? Nej.

Många gånger så känner jag att jag behöver få ventilera, tömma ur systemet, men vet inte om jag vill att alla ska veta.

Ibland så vill jag skrika "VAD VAR DET JAG SA!", andra gånger vill jag säga "Se vem jag blivit". Vissa gånger är jag arg och vill bara svära åt folk, över andra. Men jag gör det inte. Skitsnacksbloggar är det värsta som finns.

Så dessa tankar håller jag för mig själv, och det är nog lika bra. För när jag tänkt om så inser jag ju att dessa tankar är bara till för mig. Endast mig.


Varför bloggar jag nu då?

Det är roligt, jag tycker ju om att skriva.

Men framförallt har dte blivit en blogg för att vänner och familj ska få hänga med i min vardag.

Jag är inte ute efter att ha nån kändisblogg, men det är ju roligt om andra finner det intressant att läsa. Nångång tycker jag(ja jag själv ja) att jag faktiskt får ihop ett fyndigt och roligt inlägg.


Så nu har jag berättat om varför jag bloggar, nu vill jag veta varför DU gör det! Kom igen berätta nu:-)


Av Johanna - 27 februari 2009 21:58

Faan!

Jag har så jävla ont i ryggen, och det är som lömskt. För det känns inte alls när jag är still men när jag reser mig gör det skitont, och när jag går så hugger det som till och allt låser sig. I vissa lägen går det hur bra som helst att böja sig, men i andra lägen går det bara inte alls!

Har inte haft ryggskott på flera år, men nu är det då dags igen, får hoppas det inte blir värre, för jag ska ju parta och dansa imorn!


Ikväll har jag och Gossen varit på ljusparty hos Annas syster, Anna hade med sig båda barnen så det vart rätt livat där. Pojken min är verkligen kär i Michellle, han sprang omkring och ville krama hon hela tiden kallade henne för "Min Michelle" och just innan vi for hem så sa han tom "Jag tycker om Michelle", naaaw så söt.

Han vill verkligen inte fara hem, ville dra omkring Michelle i pulkan så han fick göra det en stund, men sen var vi tvungen att fara. Och det var en olycklig pojke som fick lämna sin fjälla.

Men de får ju ses imonr:-)

Nu är jag helt slut i huvudet, har varit full rulle hela tiden och ljudvolymen rätt hög. Men då lär de nog sova gott inatt:-D

Av Johanna - 27 februari 2009 16:02

Jihaaa...då blev det ändrade planer helt plötsligt...

X:et ringde just och ville byta vecka, så han hämtar pojken på nu på Söndag. Blev ju lite kort med bara en vecka det här, men det blir ju så ibland:-(

Hade tänkt fara på Nimbys till veckan så han fick leka med Love, men Love hade ju visst fått magsjuka nu ändå. Så det hade säkert ändå inte blivit av. Kanske kan ta det veckan därpå istället *hoppas*


Usch nu vart det inge roligt:´-(

Av Johanna - 27 februari 2009 15:43

Ja nu har jag rett upp o oredan, fy fånken...men nu är det bara pojkens leksaker kvar. Får se hur det går(säkert inte alls). Men jag har sagt att Michelle vill inte komma och leka om han inte städar upp så vi får väl se då som sagt, nu ser han dock film. han har redan bestämt vad Michelle ska leka med, hans arbetsbänk, favoriten dessutom!

Haha, man kan inte kalla han snål iaf, men han är inte van att behöva dela med sig av sina leksaker, så det kanske blir en annan sak när hon väl kommer hit?


Lillan har sovit rätt mycket idag med, så nån växtperiod är det säkert hon är inne i nu. Det är lite skönt för då kan man få något gjort oxå, annars blir det ju mest humpandes uti henne.


Ikväll ska jag hänga på Anna på ljusparty vart det visst tänkt, så det blir ju skoj. Får skicka Gubbkorven på att storhandla helt själv, hur nu det ska gå. Jag måste nog skriva en lista, annars blir det nog väldigt mycket Gustav-special. Tortelini och rödbetsallad? Kanelknäcke och bearnaisesås?

Ja har man fantasi så kan man visst bland hur som haver...


Av Johanna - 27 februari 2009 14:19

Lotta frågade mig om jag kunde sticka ett par Lovikkavantar åt henne och pojken, men tyvärr har jag inte haft garn hemma för vuxenvantar. Men jag hade över lite tunnare lovikkagarn efter att jag stickade ett par åt Lillan. Så det blev ett par åt Jesper iaf, ska bara fästa trådarna och sånt.

Men garnet var inte slut där heller, så jag ska sticka ett par åt Annas lille pojk med:-D

Ska lägga ut en bild på dom när dom är färdiga, dom är så gulliga i miniatyr:-D

Av Johanna - 27 februari 2009 13:49

Igår städade vi ju så fint, lr njae kanske inte sååå jättefint. Men finare än vad det brukar vara iaf. Ja hur ser det ut nudå?

Precis lika dant som innan om inte värre.

Nu är det mer disk än nånsin på diskbänken, var kom allt det ifrån? Fyllde ju hela diskmaskinen igår och körde den, och nu måste jag köra en till, om det ens ryms i en maskin, otroligt.

Alla leksakerna som vi noga plockade upp, inklusive varenda liten legobit är nu utrivna igen. Och nu hörde jag han i byrålådan, har nog ingen lust att gå till sovrummet känner jag. Ligger säkert alla hans kläder utrivna överallt med.

Det ligger grejer precis överallt där det inte ska vara och ser allmänt förjävligt ut. Hur  lyckas man?

Ovido - Quiz & Flashcards