Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Johanna - 3 februari 2009 21:55

Jaha då har man kommit hem då för en stund sen, och det gick faktiskt över förväntan att ha med pojken! Men vi var ju inte så många heller så det var nog därför. Så fick han ju leka en stund med Jeppe oxå, det behövde han.

Vart väl ingen storshopping direkt, bara ett linne men iaf.

Skönt dock att få surra av sig ordentligt.

Men det vart litet jorvigt när vi sku hem och pojken ville inte alls, men han var ju trött. Jag fick han i säng på en gång vi kom hem fast det var lite tjafs om att han ville se film, och han tystnade tvärt väl i sängen.

Somnade trodde jag, men nejnej, hur kan jag få för mig något så dumt?

Han har redan varit upp en vända.

Älskade gick då ut nmed hunden tack och lov, skönt att slippa för en gång skull. Så nu sitter jag här och balanserar Lillan på armen, som borde äta men bara tjorvar hon med.


Imorgon har jag skola, så jag måste sätta mig att plugga för det nu*tråkigt*


Det här linnet är det förresten, åt pojken då:

Av Johanna - 3 februari 2009 17:43

Gossen och jag har tagit oss lite smörgås(GI förståss) och kaffe v.s riskaka och mjölk, och sitter nu och väntar på att Älskade ska komma hem. Ja ska nämligen på Blingovisning hos Lotta, tjuvkikade på hemsidan, och det var mycket fint där:-)

Blir ju skoj att träffa nå folk och surra och så, kan man inte göra tillräckligt ofta:-D

Av Johanna - 3 februari 2009 14:21

Har nyss kommit hem, har varit på Folktandvården med pojken, och han var så duktig. Gapade så fint när dom bad han, och dessutom fick dom skrapa lite. Däremot en mindre glad nyhet för hans skull är att nu är det dags att sluta med tutten helt. Jag trodde inte det gjorde så stor skillnad för tänderna när han bara har tutte på natten,men tydligen så gör det det. Ja så då får vi se hur det går med det då.

Under tiden vi var där så var Älskade med Lillanbvc(hur jag nu lyckades få tiderna exakt samtidigt?) för läkarundersökning. Allt var väl bra förutom hennes viktuppgång. Känns som att det här med amningen är lönlöst, dom ville att jag skulle amma ännu oftare. Med det går ju inte, då får jag ju sitta med hon exakt oavbrutet vid bröstet.

Vi får väl börja med att ge hon en flaska till med ersättning om dan så får vi se om det gör nån skillnad. Blir det inte bättre då, så ger jag upp. Då får hon flaska hela tiden. 


Sen med skam i kroppen har jag något att meddela, känns ytterst pinsamt, men jag känner at jag måste få det ur mig.

Jag klarade mig så fint igår och imorse, men när jag nu kom hem så bara rann det över mig och jag kunde inte stå emot!

Jag har groffat i mig en massa godis! *skäms*

Okej inte så mycket men lite iaf, och började direkt efteråt att må illa. Vad äckligt det egentligen är! Borde snöra bort påsen med en gång så att jag inte frestas. Huvva.

Ovido - Quiz & Flashcards