Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Johanna - 24 februari 2009 20:33

och härligt var det, nu sitter jag och avnjuter en bacardi breezer lime, nice...

Av Johanna - 24 februari 2009 14:24

Men det var fan vad alla ska gifta sig helt plötsligt!

Nu har Victoria och Daniel förlovat sig oxå, så då blir det bröllop nästa år.

Sen är det ju ytterliggare några i min närhet som har dessa planer, det var då värst.

Hmp, ja får jag ingen inbjudan till bröllopet så blir jag besviken! Förväntar mig faktiskt det efter att jag har sponsrat med mina årliga 6 kr till kungafamiljen!

Av Johanna - 24 februari 2009 12:14

När jag beställde den stod det att den skulle komma i slutet av februari så jag var lite orolig att den inte skulle hinna till helgen ändå. Men när jag kollade brevlådan nu när jag varit på promenad så låg där en påse från Haléns. Vad glad jag blev!

Men min nästa tanke var "Den sitter säkert inte bra". Har ju inte kunnat ha min vanliga storlek på ett tag, och det var ju såklart det jag beställde bara av vana.

Så jag provade den, och den satt...JÄTTEBRA!

Den var nästan lite stor till och med:-O

Jag hade ju bett min mor leta fram mina rosa pumps som jag tänkte ha till och skicka med X:et när han skulle lämna pojken i Fredags, men hon hittade säkert inte dom för hon skickade med mina röda istället. Så även det var jag lite osäker på hur det skulle passa, men man måste ju testa, och det vart ju superfint! Säkert finare än med dom rosa, för det röda tar fram blommorna ur klänningen ännu mer.

Jag kommer vara så fin till helgen.

Längtar!

Sen måste jag skryta om att man har ju förjävla snygga ben oxå:-P (om än något "gubbiga" för tillfället)

Av Johanna - 24 februari 2009 10:47

Såg Familjen Annorlunda igår för första gången. Har velat se det sen det började men har ju varit på gympa då. Men igår blev det ju ingen gympa så då fick jag möjligheten att se.

Jag har alltid undrat hur andra storfamiljer haft det då jag själv är uppvuxen som en av sex syskon. Hur har de fått det att fungera, hur har de råd osv.

Men blev väldigt besviken igår, kändes som att det var fejk lr ja konstigt på nått sätt.

Ena familjen med tio barn hade ett matkonto på 13-14 tusen lr vad det var, och ja, en familj på tolv personer har naturligtvis ett väldigt högt matkonto. Men så fick man se vad hon handlade, alltså på riktigt?! Vem fan köper libero blöjor som har så många barn? Köper bravojuice, yoghurt, kött i små förpackningar.

Hört talas om storpack??

Visst vi hade det ovanligt snålt när jag var liten då min far förlorade jobbet och min mor fick ensam försörja oss, så vi har inte levt nått liv i lyx. Så jag kanske är lite extra nojjig om pengar och vet hur man kan snåla in på det mesta, vi vet vad det innebär att vrida och vända på varenda krona.

 Det är klart man ska få unna sig saker även när man har många barn, men dom köper ju mat som inte ens jag köper som bara har två barn, som t ex kebabspett. Man får ju köpa flera förpackningar om det ska räcka till middagen då är det ju billigare att göra själv.

Jag undrar om det där var lite överdrivet lr bara rent korkat?


Sen den andra familjen med trillingarna, dom skulle låta barnen börja äta själv när de var två år, TVÅ ÅR?!!! Jag höll på att smälla av, jag tänkte när dom sa det att "ungarna där ser ju att vara nästan två år, matas de ännu?" Och det gjorde de tydligen.

Min pojk fick börja äta själv innan han var ett år, visst det var grisigt, men det är det ju oavsett i vilken ålder de börjar. Och inte var han särskilt tidig.

Men helt otroligt att de orkar, sitta och mata tre ungar, herregud. *skakar på huvudet*


Vad vill de ha sagt med de där programmet? Att alla med många barn är dumma i huvudet? För det är just det de verkar som.

Samma är det ju med Unga mödrar, det är ju vinklat så att man ska uppfatta dem som oansvariga och dumma i huvudet, för ibland undrar man ju om de har alla knapparna på tangentbordet.

Störigt.


Av Johanna - 24 februari 2009 09:23

Igår när Pojken såg film på stationära tänkte jag att jag skulle ta och blogga lite, men Lapen startade inte. Jag provade trycka in knappen flera gånger kollade om kontakten var i väggen, satt i datorn ordentligt och tog ut batteriet ett antal gånger. Ingenting hände.

Så jag grät en skvätt inombords men accepterade att den måste in på rep.

Nu när jag vaknade i morse så tänkte jag att jag testar igen, nope, den startade inte.

...Men vänta nu!

Få se här...det är ju som en dosa på sladden med en grön lampa på. Lyser inte den så är det bara sladden det är fel på.

*halar upp sladden* AHAAAA!

Det är ju som en kontakt på den med och den har ramlat ur!

*Asgarvar så mycket att jag ramlar ur soffan*

Tilläggas bör att Gusseponken minsann var och hjälpte mig att se till att allt var som det ska. Hmmm...ingen av oss är nog särskilt tekniska;-)

Ovido - Quiz & Flashcards