Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Johanna - 25 februari 2009 18:20

Om jag nånsin gifter mig, så ska denna spelas på mitt bröllop.

(Stjäl nu inte den här Josse, Maria och Andreas!)

Av Johanna - 25 februari 2009 16:45

Ölen var visst på 10%!

Hehe, ojdå...

Av Johanna - 25 februari 2009 16:23

Alltså var får man allt ifrån?

Inatt drömde jag att X:et och hans färstmö skulle adoptera två polska flickor, fyra och sex år. Och de var givetvis jättestolta över det, men sen kom det fram att fästmön var lite purken över att de enbart hade såna där prinsessklännigar(!). Så jag sa "men gå på h&m och köp några jeans då".


Hela drömmen är ju så komisk i sig, men det mest sjuka var att jag vaknade ledsen över detta. Varför?

Jo men jag trodde ju att X:et inte skulle vela ha med våran son i sin "nya" familj.

Haha, man drömmer verkligen sjukt ibland.

Av Johanna - 25 februari 2009 15:50

Man måste gråta en skvätt ibland för att saker och ting ska kännas bättre och för att man ska få mod till sig.

Har ringt fk, och imorn skulle mina pengar vara på kontot, jag är ändå inte riktigt nöjd, men jag överlever.

Så nu ska jag smaka på en ny sorts chokladöl:-)

Av Johanna - 25 februari 2009 14:02

lr så inte...

Gustav slet upp ytterdörren just när jag kom ut ur toan så jag verkligen hoppade till "vad fan gör du hemma?" kom det ur mig med hjärtat i halsgropen. Hade verkligen inte förväntat mig att han sku komma hem på lunchen och tänkte "vad är det nu för en idiot som bara kliver rakt in."

han joinade mig på en liten promenad i solen, men jag var ju inte på mitt bästa humör pga FK så jag gick mest och svor så han skämdes nog en hel del och ångrade att han följt med.

Sistbiten tjorvade ju hunden in sig med kopplet i vagnen dessutom,så det var ju bara att släppa hon lös då. Och när vi väl kom in så försökte jag leta fram FK-pappren men hittade dom inte, däremot bokpappret där jag skulle avbeställt en bok för tre dar sen så då kommer jag få en bok jag inte vill ha för en sisådär trehundra kr inom några dar. Det är pengar jag inte har.

Så då brast det för mig, orkade inte. Det är för mycket på en gång.

Jag vet att jag är extra gnällig när jag är sjuk, gråter typ alltid när jag har feber, men nu är det verkligen mycket.

Jag har inte ens råd att betala min egen mat, och hade jag nu inte bott hos Gustav hade jag inte haft pengar till hyran. Då hade jag varit tvungen att gå till soc.

Just nu går ju alla pengarna till räkningarna och resten står Gustav för, han betalar maten för mig och min pojk, han betalar allting när vi äter ute, all bensin, allt vi gör. Och jag skäms över det.

Det är så fruktansvärt nedvärderande, jag känner mig inte som en människa. Så fruktansvärt osjälvständig.


Nu när jag äntligen tagit tag i mig själv, börjat reda ut saker för mig själv, så åker man på ett sånt här bakslag. Man slungas iväg flera meter bakåt och det känns som att man aldrig kommer att komma framåt.

Men det är väl så, när man böjar känna sig nöjd över att man åstadkommit något, att man mognat såpass att man kan lägga saker bakom sig. Så är det alltid nått som kommer och tar ner en på jorden igen för att visa en att "du ska inte tro att du är något", "Och du ska definitivt inte tro att du kan bli någon du inte är".



Tack Försäkringskassan det var vänligt, men ni hade verkligen inte behövt.

Av Johanna - 25 februari 2009 09:55

Då har jag fått pengar från fk idag, MINDRE ÄN FÖRRA MÅNADEN!!!

Det skulle ju ha ordnat sig nu sa dom ju, och nu får jag mindre!

Jag orkar fan inte med det här tjaffset nu, jag orkar inte.

Hur mycket ska man behöva ringa och tjata?

Det är så odrägligt att alla pengar går åt till att betala räkningar och inte ens ha råd att betala sin egen mat.

Av Johanna - 25 februari 2009 09:29

Ja nu börjar han verkligen bli bättre, och det är som att all energi släpps loss nu. Han är överallt, munnen går i ett. Dagar som idag hade han behövt få fara på dagis, för det är något ansträngande just nu faktiskt.

Det är skönt att han börjar må bättre, men ojoj, det är lite jobbigt när allt kommer på en gång. Man hinner som inte efter när han ska till att röra i allt, då är han uti nå nytt.

Jag känner mig verkligen inte kry och är inte på humör för en massa stoj, vill bara lägga mig och sova. Men han vill leka, vad otajmat det vart. Just när han börjar bli frisk så börjar jag bli sjuk.

Åså är det vackerväder idag. Så perfekt det hade varit med en långprommis, men det är jobbigt att bara tänka på det just nu. Får se hur det känns på en stund.

Av Johanna - 25 februari 2009 08:57

Ojoj vad trött när jag vaknade, staplade till toan, slängde en blick på klockan. HALV NIO, och hon har inte vaknat än!

Hon fick sin ersättning tidigare än vanligt igår för att hon var så gnällig, hon fick gå och sova vid tio. Och har sovit hela natten till halv nio!

Hoppas verkligen inte hon oxå håller på att bli sjuk när hon nu sover så mycket:-(

Ovido - Quiz & Flashcards