Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Johanna - 4 februari 2009 20:14

Vaddå för nått?

Jo att låta gossen få gå i affären, inte sitta i vagnen alltså.

Har inte tordas tidigare, men tänkte att om han tjafsar får han sitta i vagnen. Faktiskt gick det jättebra, visst sprang han ifrån mig nåra gånger. Men rörde inte så mycket, och la tillbaka allt han rörde, dessutom där dom var. Duktig ponke!

Vad stolt jag blev.

Vet inte om trotsen börjat släppa lite nu, men den här veckan har varit så mycket bättre än tidigare. Visst trotsar han rackarns mycket fortfarande, men nu lyssnar han iaf lite. Så skönt så det går inte att beskriva faktiskt.

Nu sitter han då och ser film, och helt inne i filmen, gissa vilken!


Och jag sitter här och käkar "Kvällsgodis",

 Keso(mini) med kanel och skivad banan.

Urgott!

Av Johanna - 4 februari 2009 18:21

Lax och bulgur med mango/chili dressing= GI.

Drack saft till= Inte så GI.

Äschdå, ingen sockerfridiet idag, går inte så superbra det här. Men äh, det får va, har ju faktiskt varit duktig och ätit gröt till frukost två dar i rad(utan socker på!). Det är nog så bra det. Sådeså.


Nu väntar vi på att Älskade ska sluta bäddminntånna och komma hem så vi kan fa å handla. Låter nog alltid som att det är det enda jag gör, väntar på att han ska komma hem. Men riktigt så är det inte, bara nästan;-)

Klart man längtar och väntar! Allt blir så mycket bättre när han är hemma.

Förutom när han somnar i soffan och snarkar i mitt öra då förståss.

Av Johanna - 4 februari 2009 14:46

Då var det färdigt, skööönt, slipper jag hålla på med det där tråket mer. Kan ju säga att det gick som förväntat, pissdåligt!

Men skitsamma, man kan ju inte vara bäst på allt lr hur? ;-)

På väg ut så mötte jag upp åra klassisar från Svenskan, skoj! Så vi surra en kortis, så jäkla tråkigt att vi mest troligt inte kommer gå fler kurser tillsammans. Jag tyckte vi hade askul ihop, fan att det skulle vara över!

Av Johanna - 4 februari 2009 12:26

Har nu suttit och läst om FN och EU så in i bomben, men inte fasiken fastnade det så mycket. Jag börjar bara tänka på annat hela tiden.

Väntar nu bara på att Han ska komma hem, så jag kan få fara på skolan och göra bort det där medans det fortfarande hålls färskt i huvudet.

Har jag sagt att det är tråkigt?

Det är TRÅKIGT TRÅKIGT!

Av Johanna - 4 februari 2009 10:00

Måste på skolan idag och ha muntligt förhör, och vilken ångest jag har. Det är så tråkigt så man håller på att tuppa av, omöjligt att lära sig något då. Jag läser och läser och läser. Men det är bara som att jag går igenom orden, ingenting fastnar!

Det är så tråkigt!

Jag har bett om men skrivuppgift, men nej lärarn vägrar.

Kanske om jag hade haft möjlighet att läsa det mer, men det är svårt. Jag har så svårt att koncentrera mig när det är en massa ljud, och ärligt pojken-min är ju aldrig tyst. Kan ju knappast brås på mig lr??

Nåja det får gå som det går, ska gå igenom orden en gång till, så får vi se om det händer något då, men knappast.


Kan meddela att jag nu väger detsamma som när jag var fjorton, trots att jag fuskat en hel del senaste veckan. Så jag tror fasiken att gympan har effekt redan!

Aa okej det kanske inte går riktigt så fort, men man kan ju iaf låtsas. Då ökar ju motivationen:-D


Ovido - Quiz & Flashcards