Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Johanna - 11 februari 2009 20:28

Ja klockan är halv nio på kvällen och nu först blir det middag.

Får bli korv i ugn med lök, äpple, banan och en jäkla massa ost!

Vad har vi till?

Bulgur förståss!


Av Johanna - 11 februari 2009 17:29

Så har jag just stickat klart ena ballerinastrumpan och ska till att montera ihop den då jag inser att mönstret inte stämmer helt!

ARRRGH, nu måste jag riva upp och börja om, jäkla skit!

Av Johanna - 11 februari 2009 14:14

Har inte kommit så långt än, men dom blir då gråa med röd kant och rem. Stickade utav Bambino ull som jag fick av Maria i födelsedagspresent har jag för mig att det var:-)

Av Johanna - 11 februari 2009 14:13

Dom är ju då inte riktigt färdiga,ska fästa trådar och sy dit dom färgade trådarna på mudden, och sen det längra snöret skall flätas:-)

Av Johanna - 11 februari 2009 13:29

Men Huvva vad långa dom blivit!

Det var ju ändå inte länge sen jag klippte dom tycker jag, men det är väl det att dom inte nöts något på vintern.

Jag brukar alltid försöka klippa dom så kort som möjligt, men min braiga klotång gick ju sönder så jag har fått använda "proffs-tången" som faktiskt bara är skit. Har för mig att den var svindyr med.

Det går ju inte att klippa nära och långsamt med den, utan den klipper av som med en tång med en smäll, billi-klotångar klipper man ju som med en sax. Och då går det att komma nära nära.

Med skit-proffs-tången får man chansa, för den är dessutom bred och klumpig så man ser inte ordentligt. För att inte tala om att det skrämmer hunden med ljudet. Maja har aldrig varit rädd när man ska klippa klorna utan mest tyckt att det varit obehagligt. Men för varje gång jag använder den där tången så blir hon räddare. Nu försökte hon till och med smita iväg när hon såg att jag tog fram den.

Nä måste nog fara på ÖB och köpa mig en billi-tång så det går att klippa klorna precis som man ska.


Sen en annan undran, varför är det ett sånt där säkerhetsskydd så att man inte klipper av för mycket av klon?

Den skymmer ju sikten, och går jag inte att fälla åt sidan ordentligt!

För det första, varför finns det såna på "proffs-klotångar"?

Är den inte till för proffs?

Och för det andra, om man är så jävla dålig på att klippa klorna att man klipper av halva klon på hunden kanske man ska låta nån annan göra jobbet?

(bilder)

Av Johanna - 11 februari 2009 13:11

Jo det blev bara en kortare rastning med hunden, träningsvärken gör det mindre trevligt att promma. Men vackert väder är det ute, så det känns skamligt att sitta inne i den här mörka, trista, trånga lägenheten. Balkongen är ju inte heller något att hurra för, man får knappt plats där heller. Så då är det soffan som gäller. Trist.


Och som vanligt så vaknar Lillan på en gång vagnen slutar rulla, så nu ligger hon och gnäller i sängen, men hon SKA sova.

Jag tycker det är jobbigt när det är såhär, när pojken var bebis så sov han alltid en stund efter att man gått färdigt. Men hon gör ALDRIG det, vaknar varenda gång. Jag får alltid försöka söva om hon efter att man kommit in och det är inte alltid det lättaste, om det ens går.

Jag tycker att hon knappt sover alls om dagarna. Ja när hon ammas ja, men då sover hon ju inte på riktigt utan slumrar mest.

När hon dessutom få stunder är nöjd när hon är vaken så blir man så trött, det är så jobbigt att höra gnället dagarna i ända, nästan aldrig nån paus, utna gnäll och skrik om vartannat.

Jag vet jag gnäller, men det är fan jobbigt ibland.




Av Johanna - 11 februari 2009 11:29

(tyska igen!)


Oj vad trött jag var nu på morgonen, har alldeles just stigit upp och klockan är halv tolv!

Och jag har redan träningsvärk! Nu känner man verkligen att det tar när man kan rörelserna och kan ta ut svängarna helt, skoj!

Nu ska jag bli schmal!

Ovido - Quiz & Flashcards