Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Johanna - 6 februari 2009 15:30

Ikväll reser vi bort till nordligare trakter, närmare bestämt långt utåt skogs!

Jokkmokks marknad samt party på Lördag är preliminärt bokad, i mån om tid. Och kalas på Söndag med tillhörande gofika och presentöppning är planerad.


Blogguppdateringar infinner sig mest troligt på måndag, med information om den gångna helgen!


(bild)

Av Johanna - 6 februari 2009 13:59

Fk ringde just, så nu äntligen verkar det ha löst sig! Kommer få mina pengar tillslut, återstår dock att se hur mycket det blir. Men Handläggaren sa dock att det kommer bli en bra bit över lägsta nivån. Dock inte lika mycket som jag skulle få innan allt började strula.

Jaja, det får väl bli snålt då, men bara man kan betala räkningarna och leva någotsånär normalt.

Då kanske jag kan slappna av i helgen då.

Av Johanna - 6 februari 2009 12:47

Huj vad trött jag var i morse! Sov typ till halv elva! Men då var Lillan less och ville inte alls ligga kvar så då var det väl bara masa sig upp och göra frukost. Pojken hade varit uppe då sen länge, sett på barnkanalen och lekt.

Hans kulle minsann ha "så här många ägg" och visar upp två fingar, till frukost, så då var det väl bara göra det då. Han skulle inte ha nå annat bara ägg, men jag fick han till att äta lite riskaka ändå.

Sen gick vi ut i kallvädret på promenad, men det var inge vidare faktiskt. För att kunna ha Lillan i selen måste jag ha min kalljacka. Alltså jag fattar inte vitsen med skaljackor, dom är ju bara kalla. Inte blir det ju särskilt mycket varmare med en fleece under. Man har ju en fleece under en vanlig varmfodrad jacka. Hur kan någon tro att det då ska räcka med enbart en fleece? Inte fasiken gör det då det häruppe. Skitjacka säger jag.

Fast den är ju rymlig då, vilket har både sina för och nackdelar, det ryms mycket under, bland annat en Lillan i selen. Men då ser man ju antingen gravid lr enbart fet ut.

Dessutom har jag slarvat bort mina vantar, vete sjuttsingen vart dom är. Och det är ju inte mysigt att gå ut utan vantar i -14. Nog för att jag är norrlänning, men jag tål inte vad som helst  heller. Kan gladeligen gå ut i minus trettio, men då ska man ju vara klädd för det oxå.

Nåja då fick det bli en kortprommis runt kvarteret då, det räckte gott och väl.

Nu sitter pojken och ser sin film, fast just nu "blev det mörkt" så då kom han och satte sig vid mig en stund, tills det är bra igen. Sen går han tillbaka och ser färdigt. Det är visst nån drake han är rädd för.

Lillan ligger i sin säng under mobilen, och jag, jag sitter här.

Appdejting da blågg, som man säger på ren Svenska.


Ovido - Quiz & Flashcards