Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Johanna - 20 februari 2009 20:54

Äntligen hemma, mätta och glad och pojken är hemma igen, så nu är vi happyhappyfamily!


Ikväll var det visst premiär lr nått, och jemransch vad folk det var! Det blev en hel del väntande, vänta på ett bord, på menyn, på maten...

Men den kom till slut och det var värt all väntan.

Tyvärr hann jag ju nästan äta klart innan Älskade fick sin mat:-(

Jag verkligen älskar deras medelhavsbuffé!

Lillan höll sig snäll hela tiden och charmade hela sällskapet utmed oss, ja till och med servitrisen, hon slängde av ett storflin som vi nästan aldrig sett förut:-D

Sen blev det lite stressigt hem för X.et skulle ju komma med pojken vid åtta, men vi hann inte riktigt i tid.

 Nuff sädd!

(bild)

Gustav i väntan på maten, lyckliga människa som får gå på dejt med mig. *fniss*

(bild)

Min mat, visst ser det gott ut?

Va? Sa du att det ser mycket ut?

Då skulle du se hon bakom mig i kön, hon bara gapade när jag öste på mer och mer. *garv*

(bild) 

Trodde du det skulle räcka med det?

Men nej då känner du mig inte tillräckligt väl, här är jag inne på min andra omgång!

men efter det här lugnade jag mig, men nog hade det väl varit gott med en omgång till ändå...



Av Johanna - 20 februari 2009 16:58

Nu är det slut-tjaffsat på Familjeliv för min del, iaf tills ikväll. *fniss*

För nu är det dags att börja förbereda för att spackla och grunda, det vet väl alla att man blir mycket lyckligare när man är fin och mycket gladare när man druckit vin(ni missade väl inte att jag rimmade?).

Av Johanna - 20 februari 2009 13:50

Då har man kommit in från långprommisen, det fick bli Helvetesbacken idag, jag har försökt fota nångång för att visa hur jäkla brant den är, men inget foto gör den rättvisa. Men den är brant, har säkert sagt det tusen ggr, men det är verkligen som att gå uppför en brant slalombacke. Det känns i låren när man stegar.


Har faktiskt hunnit sitta iaf fem minuter efter att vi kom in men nu vaknade hon. Det var ju länge det. Ska slå igång mobilen och montera fast ljuddämparen så får vi se om hon somnar om...

Av Johanna - 20 februari 2009 12:20

Det var en sån dag igen då...

Det har varit lugnt ett tag nu och dagen började bra, men nu är hon igång i full karriär. Ingeting duger och hon är bara missnöjd.

Jag tycker det har varit bätre ett tag nu, tänkte att det kunde bero på att hon har börjat bli mer och mer medveten ler mer och har börjat sådär "prutta" med munnen. Men jag vet inte.

Idag är hon då inte på humör och är hon det på morgonen, ja då är hon det hela dagen, ingenting blir bra hur man än gör.

Får väl se hur det utvecklas. Ska iaf ut med vagnen nu får vi hoppas det blir bättre.


Av Johanna - 20 februari 2009 11:52

Har blivit utmanad av: http://englainnan.blogspot.com/

1. 4 TV program jag brukar se:

Lost (när börjar det igen???), Vad blir det för mat, CSI, Navy CIS. Följer dock ingen serie slaviskt.
2. 4 saker jag gjorde igår:

Satt vid datorn, gympade,hängde tvätt,gick med hunden(lr sprang iof).

3. 4 saker jag längtar till:

När sonen kommer ikväll, När vi ska ut och äta, Metallica konserten i Mars och sommaren.
4 saker som står på min önskelista:

Flytta, en hund till(fast har inte tid egentligen), pengar(som alla andra), MC-Kort.
5. 4 saker jag tycker om att göra: 

Promenera, umgås, festa och shoppa. 
6. 4 saker jag avskyr:

Svek, Lögner, dumhet och illvilja.
7. 4 saker jag åt i går:

Keso, kiwi, cashewnötter och banan.
8. 4 bloggar jag utmanar:

Lotta, Anna, Josse och...och...och...nä jag vet inte, den som känner sig utmanad!

...

Av Johanna - 20 februari 2009 11:44

Det här är Glam för en tvåbarns mamma, en ny mamatidning och nymålade naglar. Det är inte alltid man har tid att måla sina naglar för alltid är det nån som vill ha min uppmärksamhet.

Dessutom är jag urkass på att måla naglarna, ja lr jag är inte så dålig på att just måla dom. Men jag kan aldrig sitta still tillräckligt länge efteråt så jag är alltid och kladdar innan lacket har hunnit torka. Sen så sitter aldrig lacket för mig, det spelar ingen roll vad det är för lack. Det håller i bästa fall en kväll sen har det börja naggas i kanterna. Varför är det så?

Så nuförtiden köper jag bara billiga lack för jag får ju likka ta bort det dan efter för att det ser så fult ut.

Hellre omålade naglar än fult målade/nagellack som inte sitter.

Av Johanna - 20 februari 2009 10:50

JAA!!!

Jag har gått ner två kilo till!

Fyfan så jävla underbart när man känner att det ger något när man tränar, inte bara på vågen utan jag ser smalare ut oxå!

Nu är jag verkligen peppad för en långpromenad:-)

Av Johanna - 20 februari 2009 10:04

Ja äntligen säger den som ändå bara är hemma och slöar;-)


Ikväll blir det ju dejt, men vad ska jag ha för kläder? Har ju inte så mycket att välja mellan för tillfället, hmm...Får fundera lite under dagen.

Är så länge sen vi var ut och åt så nu måste man göra sig riktigt fin:-D

Sen kommer ju min gosse ikväll, och då ska vi mysa!

Ovido - Quiz & Flashcards