Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Johanna - 2 februari 2009 21:50

Klockan visar 21:51 och nu har pojken gått i säng.

Av Johanna - 2 februari 2009 21:08

Ja just efter att jag postade förra inlägget klampade han in genom dörren. Så jag hoppade iväg på en gång till jympan, nice!

Så nu är jag nyduschad och helt slut i kroppen. Kan säga att det gav, fasiken, svettades riktigt ordentligt!  Får se om det blir nån träningsvärk imorn, lr om jag blivit starkare, men som det känns i benen nu så får jag nog räkna med det.

Ujuj vad duktig jag har varit idag, först den där långa promenaden, sen gympan och INGET socker idag, hejja mig!

Av Johanna - 2 februari 2009 18:04

Ja vi väntar på att Älskade ska komma hem, vet inte vem som väntar mest jag lr ungarna. Vi väntar och längtar alla av olika orsaker, Lillan på att få bli buren och pussad på, skumpad till sömns. Pojken på sin alldeles egna lekfarbror som busar och läser sagor för han. Hunden oxå på sin Lekfarbror. Och jag på min Älskade, the one and only!

Han som gör mig lycklig.

Får väl se när han behagar dyka upp, hoppas det är snart för gympan är ju klockan sju. Och nu börjar det vara knapert om tid, fasiken. Behöver ju hinna förbi bankomaten innan, have no cash in my wallet!

Men verkar inte som att det blir nå ikväll.

Förbankat.


Av Johanna - 2 februari 2009 15:20

Egentligen får han gossen bara se två filmer per dag, men det var så lugnt och skönt när han satt så stilla, så han får se hur många han vill idag.

Behöver få hinna plugga lite till på Onsdag, men det går som trögt, det är ju så förbannat tråkigt. Det går som inte in i skallen det jag läser, när jag har läst två rader så har jag redan glömt bort vad det stog. Det är ju omöjligt att lära sig något som är så förbannat tråkigt och totalt ointressant.

Huvva.

Av Johanna - 2 februari 2009 14:13

Alltså nu måste vi få en lösning på det här, nu har pojken varit dålig i magen och gjort ner sig igen! Jag förstår inte vad det kan vara som gör han så dålig i magen jämt, han har ju inte ätit alls nå konstigt idag.

Nu får X:et tamefan boka den där jäkla tiden hos läkaren så att vi får reda på vad det är. För så här kan han ju inte behöva gå omkring och ha det.

Han har ju äntligen börjat vara så duktig och gå på pottan men så ska det vara såhär. Nu hinner han ju inte fram.

Han verkar då inte ha ont, men det är ju sån han är, han klagar inte. Han kan ju ha ont men att han bara inte säger det. Det är ju svårt att veta.

Man kan ju inte exprimentera hur mycket som helst heller för att kunna lista ut vad det kan vara. Han har ju ätit laktosfritt i över ett år, och det är väl det man kan ändra på själv. Nu behöver nog en läkare titta över det.


Av Johanna - 2 februari 2009 13:12

Ja då har man varit på promenad, och Anna hängde på, det var trevligt.

Ganska så precis två timmar tog det, så nu känner man sig aningens trött i benen, men det är ju bara skönt. Gick längs älve över träbron och runt och det är ju en bit. Man sku haft en stegmätare lr nått nu, skulle vara roligt att veta hur långt man egentligen gått.

Så nu är man hungrig och godiset i skåpet bara skriker efter mig, men jag sa ju igår...

Så nä jag ska inte, får inte....men nog hade det väl varit gott? NEJ!!

Jag ska inte...

Fasiken har ju som inget annat gott och nyttigt hemma, och jag är ju inte direkt sugen på gröt heller, så vad ska jag då ta, hum hum hum...

Ja just jag hör ju "Catjas brön" i frysen om man sku slänga nåra såna i ugnen kanske? Det blir nog gott!

Åså kaffe på det förståss. Jam? Jamjam!

Av Johanna - 2 februari 2009 10:38

  • Lillan vaknar och är hungrig(vid sextiden)
  • Älskade kliver upp och gör sig iordning för att fara på jobbet.
  • Pojken kliver upp.
  • Pojken leker alt. ser tv. (Hysstillfälle)
  • Jag kliver upp.
  • Kollar in diverse bloggar.
  • Äter frukost.(Trotstillfälle)
  • Morgontoalett.
  • Byter blöja.
  • Tar på pojken rena kläder.(Trotstillfälle!)
  • Klär på Lillan ytterkläderna.
  • Klär på pojken Ytterkläderna.(TROTSTILLFÄLLE!)
  • Klär mig.(Skriktillfälle)
  • Sele och koppel på voff.
  • Lyfter i Lillan i selen.(Tillfälle-att-bråka-med-hunden)
  • Ut genom dörren och låsa.(Trotstillfälle)
  • Ner för tre trappor.(Skrika-i-trapphuset-tillfälle)
  • Ner för ytterliggare en trappa.
  • Låsa upp källardörren.
  • Gå genom långa källarkorridoren.(Springa-och-jaga-hunden-tillfälle)
  • In i vagnsförrådet.(Springa-och-jaga-hunden-tillfälle)
  • Ut genom källardörren.
  • Uppför rampen med vagnen på två jul.(Tjorva-i-trappen-tillfälle)
  • I med pojken i vagnen.(Tjorva-i-vagnen-tillfälle)

Då kör vi!

Av Johanna - 2 februari 2009 10:32

Solen skiner ute, och det bara spritter i benen, idag blir det långpromenad!

Vi har fått i oss frukost och ska snart börja ge oss iväg, men först måste jag ta fram borsten och reda ut tovorna i mitt hår, la mig och sova igår med blött hår nämligen. Så nu har det torkat och står åt alla vädersträck, inte så vackert.

Och det är ingen trevlig uppgift jag har framför mig, är ju redigt håröm, så det kommer göra aj,aj,aj!

Ovido - Quiz & Flashcards