Direktlänk till inlägg 11 februari 2009

Klippt klorna

Av Johanna - 11 februari 2009 13:29

Men Huvva vad långa dom blivit!

Det var ju ändå inte länge sen jag klippte dom tycker jag, men det är väl det att dom inte nöts något på vintern.

Jag brukar alltid försöka klippa dom så kort som möjligt, men min braiga klotång gick ju sönder så jag har fått använda "proffs-tången" som faktiskt bara är skit. Har för mig att den var svindyr med.

Det går ju inte att klippa nära och långsamt med den, utan den klipper av som med en tång med en smäll, billi-klotångar klipper man ju som med en sax. Och då går det att komma nära nära.

Med skit-proffs-tången får man chansa, för den är dessutom bred och klumpig så man ser inte ordentligt. För att inte tala om att det skrämmer hunden med ljudet. Maja har aldrig varit rädd när man ska klippa klorna utan mest tyckt att det varit obehagligt. Men för varje gång jag använder den där tången så blir hon räddare. Nu försökte hon till och med smita iväg när hon såg att jag tog fram den.

Nä måste nog fara på ÖB och köpa mig en billi-tång så det går att klippa klorna precis som man ska.


Sen en annan undran, varför är det ett sånt där säkerhetsskydd så att man inte klipper av för mycket av klon?

Den skymmer ju sikten, och går jag inte att fälla åt sidan ordentligt!

För det första, varför finns det såna på "proffs-klotångar"?

Är den inte till för proffs?

Och för det andra, om man är så jävla dålig på att klippa klorna att man klipper av halva klon på hunden kanske man ska låta nån annan göra jobbet?

(bilder)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards