Direktlänk till inlägg 24 februari 2009

Ja nog är dom Annorlunda alltid!

Av Johanna - 24 februari 2009 10:47

Såg Familjen Annorlunda igår för första gången. Har velat se det sen det började men har ju varit på gympa då. Men igår blev det ju ingen gympa så då fick jag möjligheten att se.

Jag har alltid undrat hur andra storfamiljer haft det då jag själv är uppvuxen som en av sex syskon. Hur har de fått det att fungera, hur har de råd osv.

Men blev väldigt besviken igår, kändes som att det var fejk lr ja konstigt på nått sätt.

Ena familjen med tio barn hade ett matkonto på 13-14 tusen lr vad det var, och ja, en familj på tolv personer har naturligtvis ett väldigt högt matkonto. Men så fick man se vad hon handlade, alltså på riktigt?! Vem fan köper libero blöjor som har så många barn? Köper bravojuice, yoghurt, kött i små förpackningar.

Hört talas om storpack??

Visst vi hade det ovanligt snålt när jag var liten då min far förlorade jobbet och min mor fick ensam försörja oss, så vi har inte levt nått liv i lyx. Så jag kanske är lite extra nojjig om pengar och vet hur man kan snåla in på det mesta, vi vet vad det innebär att vrida och vända på varenda krona.

 Det är klart man ska få unna sig saker även när man har många barn, men dom köper ju mat som inte ens jag köper som bara har två barn, som t ex kebabspett. Man får ju köpa flera förpackningar om det ska räcka till middagen då är det ju billigare att göra själv.

Jag undrar om det där var lite överdrivet lr bara rent korkat?


Sen den andra familjen med trillingarna, dom skulle låta barnen börja äta själv när de var två år, TVÅ ÅR?!!! Jag höll på att smälla av, jag tänkte när dom sa det att "ungarna där ser ju att vara nästan två år, matas de ännu?" Och det gjorde de tydligen.

Min pojk fick börja äta själv innan han var ett år, visst det var grisigt, men det är det ju oavsett i vilken ålder de börjar. Och inte var han särskilt tidig.

Men helt otroligt att de orkar, sitta och mata tre ungar, herregud. *skakar på huvudet*


Vad vill de ha sagt med de där programmet? Att alla med många barn är dumma i huvudet? För det är just det de verkar som.

Samma är det ju med Unga mödrar, det är ju vinklat så att man ska uppfatta dem som oansvariga och dumma i huvudet, för ibland undrar man ju om de har alla knapparna på tangentbordet.

Störigt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards