Direktlänk till inlägg 3 februari 2009

Tisdag

Av Johanna - 3 februari 2009 14:21

Har nyss kommit hem, har varit på Folktandvården med pojken, och han var så duktig. Gapade så fint när dom bad han, och dessutom fick dom skrapa lite. Däremot en mindre glad nyhet för hans skull är att nu är det dags att sluta med tutten helt. Jag trodde inte det gjorde så stor skillnad för tänderna när han bara har tutte på natten,men tydligen så gör det det. Ja så då får vi se hur det går med det då.

Under tiden vi var där så var Älskade med Lillanbvc(hur jag nu lyckades få tiderna exakt samtidigt?) för läkarundersökning. Allt var väl bra förutom hennes viktuppgång. Känns som att det här med amningen är lönlöst, dom ville att jag skulle amma ännu oftare. Med det går ju inte, då får jag ju sitta med hon exakt oavbrutet vid bröstet.

Vi får väl börja med att ge hon en flaska till med ersättning om dan så får vi se om det gör nån skillnad. Blir det inte bättre då, så ger jag upp. Då får hon flaska hela tiden. 


Sen med skam i kroppen har jag något att meddela, känns ytterst pinsamt, men jag känner at jag måste få det ur mig.

Jag klarade mig så fint igår och imorse, men när jag nu kom hem så bara rann det över mig och jag kunde inte stå emot!

Jag har groffat i mig en massa godis! *skäms*

Okej inte så mycket men lite iaf, och började direkt efteråt att må illa. Vad äckligt det egentligen är! Borde snöra bort påsen med en gång så att jag inte frestas. Huvva.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards