Alla inlägg under februari 2009

Av Johanna - 18 februari 2009 10:54

Här i veckan blev jag så törstig  och visste att jag hade kvar Cola sen kvällen innan så när jag gick till kylen och sku ta den så fanns den inte där?? Jag tog för givet att det var Älskade som druckit upp den, lite förvånande för han brukar inte göra så.

Jag ropade på han  och frågade om han druckit upp min cola.

"Nej!"

-"Men var är den då? Den är inte i kylen iaf."

"Det ligger en tom flaska i soffan"

I soffan? I soffan?!! Vad gör den där?

Jag hade inte druckit den kvällen innan och Älskade sa att han inte gjort det, men vem har då gjort det? Lillan? Har hon klättrat ur spjälsängen och med sina 60 cm nått upp till kylen, tagit ur flaskan med nästan en liter läsk i och sen burit den till vardagsrummet för att dricka upp den?

Nä det måste ju ha varit jag...i sömnen!


Och inatt var det dags igen, saften som jag gjort igår var slut i morse.

Så nu har börjat med det nu igen, det är nästan ett år sen jag gick i sömnen, men nu är det visst igång igen...

Tyvärr så ser inte Älskade skillnad på om jag är vaken lr går i sömnen så det blir ju rätt många pinsamheter. Som på Valborgs hemma hos Carro&Emil när jag bad han ta upp älgbajset nedanför sängen, han fattade ingenting men för att göra mig nöjd stod han där och "Tog bort det".

Tills jag då vaknade och fattade vad jag höll på med.

-"Äh jag svammlar bara, gå och lägg dig!"

Det var innan han visste om mina nattliga aktiviteter, nu vet han, men ser inte skillnaden ändå.

Av Johanna - 18 februari 2009 09:59

Nu har jag legat här på soffan och surfat länge nog, börjar bli hungrig, men vet inte om propperiet är fixat än. Älskade sku ringa från jobbet och se till att få det fixat, men jag har inte idats kliva upp än och kolla. Slö? Jag? Nejdå intet det endaste minsta dugg!

Av Johanna - 17 februari 2009 20:16

Akuta felanmälningar gäller inte proppbyte?! Är dom helt dumma i huvudet?

Tur som fan att jag kan amma, hur skulle jag annars ge Lillan mat?

Göra upp en eld på parkettgolvet för att värma upp vattnet?

Lr varför inte, gå ner på max och köpa en barnbox, mosa burgaren lite med en gaffel, så får hon ju en överraskning oxå!

Smarta arschlen det är vad dom är...

Det är ju knappast mitt fel att en propp utanför lägenheten gått!


Jaja får bli pizza ikväll då, vart iaf Älskade glad....

Av Johanna - 17 februari 2009 17:14

Av Johanna - 17 februari 2009 17:09

Så jävla bra...

Av Johanna - 17 februari 2009 16:57

Nyss small det till nånstans i lägenheten så jag hoppade till i soffan. "Vad fasiken var det där??"

Var ju tvungen att kolla, "mhm...en säkring har gått." Inget ovanligt, i den här lägenheten kan du ju inte ha två saker igång samtidigt i köket, men nu var det ju bara diskmaskinen som var igång, mysko.

Jihaaa, då är det väl bara gå och flippa upp den, men säkringen hade inte flippat, hunh??

Jag fattar ingenting, det är kårrswartt i halva lägenheten utan att en säkring gått! Då måste det ju gått nån säkring nånstans i huset då?

Vad ska jag göra åt det? Inken anink...

Nåja datorn funkar ju iaf, så jag överlever hehe...

Av Johanna - 17 februari 2009 14:38

Varit ute med hunden en kortis, men Lillan somnade direkt nästan. Så när jag kommer in lyfter jag f.ö.r.s.i.k..t.i.g.t henne ur selen och i sängen, två sekunder tog det så vaknade hon. Och nu är det besswärrloitt att få hon att somna om. Hon vill verkligen inte, men hon ska!

Hon gnyr nu en del, men får se om det eskalerar lr om hon somnar om, hoppas hoppas.

Måste ta och plocka lite innan Älskade kommer hem, annars har jag typ inge och göra. Uttråkad med andra ord...

Av Johanna - 17 februari 2009 14:23

...för mig att skaffa en almenacka lr nått, för nu har jag så många aktiviteter på G att det inte är lätt att hålla allt i huvudet, och det vore ju inget vidare!


Och apropå det, Älskade och jag hade ju bestämt att vi skulle ha varannangång vad gäller festande och så. Att med tanke på att vi inte har barnvakt här i Skellefteå så skulle vi turas om att vara hemma med flickan, men samtidigt inte vara sur om den ena blir bjuden ut fler ggr än den andre. Och nu råkade det ju bli så att jag blev bjuden på en herrans massa fetser här framöver så han kommer ju få vara hemma en del, så det kommer inte bli så kul för honom. Men iof så har jag ju fått låta bli fester i nio månader så. Stackarn, eftersom att det var han som kom med det förslaget så får vi se hur han tar det då!

Ovido - Quiz & Flashcards