Alla inlägg under februari 2009

...

Av Johanna - 20 februari 2009 11:44

Det här är Glam för en tvåbarns mamma, en ny mamatidning och nymålade naglar. Det är inte alltid man har tid att måla sina naglar för alltid är det nån som vill ha min uppmärksamhet.

Dessutom är jag urkass på att måla naglarna, ja lr jag är inte så dålig på att just måla dom. Men jag kan aldrig sitta still tillräckligt länge efteråt så jag är alltid och kladdar innan lacket har hunnit torka. Sen så sitter aldrig lacket för mig, det spelar ingen roll vad det är för lack. Det håller i bästa fall en kväll sen har det börja naggas i kanterna. Varför är det så?

Så nuförtiden köper jag bara billiga lack för jag får ju likka ta bort det dan efter för att det ser så fult ut.

Hellre omålade naglar än fult målade/nagellack som inte sitter.

Av Johanna - 20 februari 2009 10:50

JAA!!!

Jag har gått ner två kilo till!

Fyfan så jävla underbart när man känner att det ger något när man tränar, inte bara på vågen utan jag ser smalare ut oxå!

Nu är jag verkligen peppad för en långpromenad:-)

Av Johanna - 20 februari 2009 10:04

Ja äntligen säger den som ändå bara är hemma och slöar;-)


Ikväll blir det ju dejt, men vad ska jag ha för kläder? Har ju inte så mycket att välja mellan för tillfället, hmm...Får fundera lite under dagen.

Är så länge sen vi var ut och åt så nu måste man göra sig riktigt fin:-D

Sen kommer ju min gosse ikväll, och då ska vi mysa!

Av Johanna - 20 februari 2009 09:13

Ligger här på soffan och ammar och hon somnar om, så jag smyger in tutten i munnen på hon istället. "Det gick ju fint" tänkte jag, ibland brukar hon bli tjurig när man gör så, för det är ju inte den hon vill ha!

Efter en stund tittar jag ner(ja ja surfar ju faktiskt) och vad har hon i munnen? Ja inte är det tutten iaf, nej den har hon spottat ut. På nått sätt fick hon tag  i tissen, TJUVIS!

Det kan man kalla fräckt, en unge på tre månader som mest kan vrida på  huvudet och sträcka på sig, lyckas ändå på nått sätt hitta tissen.

Men det är som jag brukar säga, efter ett tag blir dom som en damsugare, dom bara suger och suger och så plötsligt flyger tissen i mun på dom hur långt bort dom än är.

Av Johanna - 19 februari 2009 21:01

...Nog var det bäst så, kändes lite besvärligt, men ack så skönt efteråt.

Det känns verkligen att jag inte rört mig ordentligt i veckan, för när vi stod där och stretchade så kände jag att "nu tuppar jag av". Tack och lov gjorde jag ju inte det, vad pinsamt det hade varit.

Minns den gången då jag hade några veckors praktik i ett stall och jag skulle hålla i en häst som skulle skos. Jag står där i gången och känner bara att jag måste sätta mig ner. Och då svimmar jag, hästen blir ju givetvis rädd och stegrar sig.

Väluppfostrad häst som den var gjorde den sen inget mer utan stod kvar, det hade ju kunnat gå riktigt illa annars.

Sen blev jag ledd upp till huset och fick vila mig en stund och sen fick jag skjuts hem. Jag höll verkligen på att skämmas ihjäl efter det där.


Nåväl efter gympan hämtade jag Älskade på jobbet och väl hemma så var det dags för hundpromenad men fast jag var alldeles sladdrig i benen och skakis så var det inte slut energi där. Utan jag fick springa (ja du läser rätt!) en runda med hunden för att bli nöjd. Men nu är det bra.

Älskade säger att om man har tagit ut sig ganska mycket man man som bli alldeles sprättig i kroppen så man måste röra sig fast man är trött, kan ju var så. Jag är ju inte den som är känd för att ha överskottsenergi direkt.


Ska se Knutby-grejset på tv nu och sen slänga in mig i duschen...

Av Johanna - 19 februari 2009 20:55

Bloglovin är nere så nu måste jag kolla alla bloggar manuellt, åneeeej...

Av Johanna - 19 februari 2009 18:18

Det är fan pinsamt att säga det men jag har ingen lust att fara och gympa idag. Det är ju helt sjukt för jag har ju inte gjort något så jag borde ju va jättesugen. Men det är jag inte.

Men ska tvinga iväg mig iaf, mina muskler förtvinar ju annars.

Är dock lite orolig för hur det kommer gå med Lillan för Älskade är och spelar hockey så jag måste ha med henne och sist var hon ju inte direkt nöjd och då hade hon ändå fått ersättning innan.

Får se hur det går, men känns ju lite motigt.

Känns nog bättre efteråt hoppas jag...

...

Av Johanna - 19 februari 2009 16:10

Jag det tog ju inte lång tid innan man var tillbaka igen, sittandes här och smått uttråkad.

Fanns ju inte så mycket att göra, inte så mycket tvätt så det behövdes tvättats, inge disk, och inte rörigt heller(här lovar jag att det är minst tre-fyra personer som ramlar baklänges när dom läser det).

Så vad ska man då göra?

Blm, blm, blm...*trummar på läppen*

Klart, man kan ju alltid dammsuga och skura lite, men ärligt?

Näää så ambitiös är jag inte!


Ovido - Quiz & Flashcards