Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Ja jag for iaf...

Av Johanna - 19 februari 2009 21:01

...Nog var det bäst så, kändes lite besvärligt, men ack så skönt efteråt.

Det känns verkligen att jag inte rört mig ordentligt i veckan, för när vi stod där och stretchade så kände jag att "nu tuppar jag av". Tack och lov gjorde jag ju inte det, vad pinsamt det hade varit.

Minns den gången då jag hade några veckors praktik i ett stall och jag skulle hålla i en häst som skulle skos. Jag står där i gången och känner bara att jag måste sätta mig ner. Och då svimmar jag, hästen blir ju givetvis rädd och stegrar sig.

Väluppfostrad häst som den var gjorde den sen inget mer utan stod kvar, det hade ju kunnat gå riktigt illa annars.

Sen blev jag ledd upp till huset och fick vila mig en stund och sen fick jag skjuts hem. Jag höll verkligen på att skämmas ihjäl efter det där.


Nåväl efter gympan hämtade jag Älskade på jobbet och väl hemma så var det dags för hundpromenad men fast jag var alldeles sladdrig i benen och skakis så var det inte slut energi där. Utan jag fick springa (ja du läser rätt!) en runda med hunden för att bli nöjd. Men nu är det bra.

Älskade säger att om man har tagit ut sig ganska mycket man man som bli alldeles sprättig i kroppen så man måste röra sig fast man är trött, kan ju var så. Jag är ju inte den som är känd för att ha överskottsenergi direkt.


Ska se Knutby-grejset på tv nu och sen slänga in mig i duschen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards