Alla inlägg under februari 2009

Av Johanna - 22 februari 2009 11:34

Ja nu är han piggare, leker/bråkar med hunden för fullt, springer och tjoar. Skönt att han börjar bli piggare, men jag tror inte grannarna är så glad över alla dunsar i golvet:-S

Vi ska snart dra oss ut på promenad men väntar på att skidskyttet på tv:n ska vara färdigt, usch för sport.

Jag kan inte förstå tjusningen att sitta och se på sport. Att sporta själv är en sak, men att sitta och se på det? Varför? Det är ju så långtråkigt, det är ju bara samma sak hela tiden. Näe jag kan inte förstå hur man kan sitta och se sånt hela dagarna.

Av Johanna - 22 februari 2009 09:50

Ja det blir inge vidare action här, pojken orkar inte med så mycket alls. Han vilade tre ggr igår och halv sex så sa han att han skulle gå och sova och gjorde det. Men han vaknade av en dröm och var så ledsen, såg sen färdigt en film med oss och fick gå och lägga sig sen igen. Stackarn.

 Han är piggare nu på morgonen, men det blir nog en lugn dag idag med. Se lite filmer och så, hålla oss mest inne.


Ja tårtan ja....hmmm, ja det måste varit fel på receptet för det skulle inte vara något bakpulver i och äggen skulle endast röras ned i inte vispas. Så ja då reste den sig såklart inte, blev väl lite väl mastigt om man säger så. Den var ju inte alls lik en kladdkaka heller, så det var nog inte meningen att den skulle vara så. Men jag vet inte, det var inte jag som var bagaren;-)

Jag är ju inte så jättemycket för fika och fick nästa tvinga i mig min bit, Älskade åt fyra bitar,haha...

Av Johanna - 21 februari 2009 11:14

Älskade står och bakar, han tyckte minsann att här behövdes en tårta. Lillan blir ju tre månader idag och då måste man fira det enligt honom.


Pojken verkar lite hängig fortfarande, tanken var att vi skulle fara så han fick leka med Michelle en stund och att han sen skulle joina mig på gympan. Men jag vet inte om det är så bra idé. Han har då inte feber lr nått iaf, och det är ju bra. Men vi avvaktar ett tag får se om han blir bättre, men jag tror nog vi får fara och flänga en annan dag istället. Kan ju inte fara och smitta ner lilleMax heller.

Behövde ju fara ner på stan oxå, Maja behöver ju verkligen ett nytt koppel. Hon kan ju inte fortsätta gå omkring med sin bruna sele och ett gul-orange koppel heller. Hon blir ju mobbad av alla andra hundar då.

Men det får bli till veckan då istället när pojken är piggare.

Ja det blev ju en tråkig helg det här, men vad ska man göra, är man sjuk så är man...

Av Johanna - 20 februari 2009 20:54

Äntligen hemma, mätta och glad och pojken är hemma igen, så nu är vi happyhappyfamily!


Ikväll var det visst premiär lr nått, och jemransch vad folk det var! Det blev en hel del väntande, vänta på ett bord, på menyn, på maten...

Men den kom till slut och det var värt all väntan.

Tyvärr hann jag ju nästan äta klart innan Älskade fick sin mat:-(

Jag verkligen älskar deras medelhavsbuffé!

Lillan höll sig snäll hela tiden och charmade hela sällskapet utmed oss, ja till och med servitrisen, hon slängde av ett storflin som vi nästan aldrig sett förut:-D

Sen blev det lite stressigt hem för X.et skulle ju komma med pojken vid åtta, men vi hann inte riktigt i tid.

 Nuff sädd!

(bild)

Gustav i väntan på maten, lyckliga människa som får gå på dejt med mig. *fniss*

(bild)

Min mat, visst ser det gott ut?

Va? Sa du att det ser mycket ut?

Då skulle du se hon bakom mig i kön, hon bara gapade när jag öste på mer och mer. *garv*

(bild) 

Trodde du det skulle räcka med det?

Men nej då känner du mig inte tillräckligt väl, här är jag inne på min andra omgång!

men efter det här lugnade jag mig, men nog hade det väl varit gott med en omgång till ändå...



Av Johanna - 20 februari 2009 16:58

Nu är det slut-tjaffsat på Familjeliv för min del, iaf tills ikväll. *fniss*

För nu är det dags att börja förbereda för att spackla och grunda, det vet väl alla att man blir mycket lyckligare när man är fin och mycket gladare när man druckit vin(ni missade väl inte att jag rimmade?).

Av Johanna - 20 februari 2009 13:50

Då har man kommit in från långprommisen, det fick bli Helvetesbacken idag, jag har försökt fota nångång för att visa hur jäkla brant den är, men inget foto gör den rättvisa. Men den är brant, har säkert sagt det tusen ggr, men det är verkligen som att gå uppför en brant slalombacke. Det känns i låren när man stegar.


Har faktiskt hunnit sitta iaf fem minuter efter att vi kom in men nu vaknade hon. Det var ju länge det. Ska slå igång mobilen och montera fast ljuddämparen så får vi se om hon somnar om...

Av Johanna - 20 februari 2009 12:20

Det var en sån dag igen då...

Det har varit lugnt ett tag nu och dagen började bra, men nu är hon igång i full karriär. Ingeting duger och hon är bara missnöjd.

Jag tycker det har varit bätre ett tag nu, tänkte att det kunde bero på att hon har börjat bli mer och mer medveten ler mer och har börjat sådär "prutta" med munnen. Men jag vet inte.

Idag är hon då inte på humör och är hon det på morgonen, ja då är hon det hela dagen, ingenting blir bra hur man än gör.

Får väl se hur det utvecklas. Ska iaf ut med vagnen nu får vi hoppas det blir bättre.


Av Johanna - 20 februari 2009 11:52

Har blivit utmanad av: http://englainnan.blogspot.com/

1. 4 TV program jag brukar se:

Lost (när börjar det igen???), Vad blir det för mat, CSI, Navy CIS. Följer dock ingen serie slaviskt.
2. 4 saker jag gjorde igår:

Satt vid datorn, gympade,hängde tvätt,gick med hunden(lr sprang iof).

3. 4 saker jag längtar till:

När sonen kommer ikväll, När vi ska ut och äta, Metallica konserten i Mars och sommaren.
4 saker som står på min önskelista:

Flytta, en hund till(fast har inte tid egentligen), pengar(som alla andra), MC-Kort.
5. 4 saker jag tycker om att göra: 

Promenera, umgås, festa och shoppa. 
6. 4 saker jag avskyr:

Svek, Lögner, dumhet och illvilja.
7. 4 saker jag åt i går:

Keso, kiwi, cashewnötter och banan.
8. 4 bloggar jag utmanar:

Lotta, Anna, Josse och...och...och...nä jag vet inte, den som känner sig utmanad!

Ovido - Quiz & Flashcards