Alla inlägg under februari 2009

Av Johanna - 27 februari 2009 13:43

Alltså jag har ju så mycket kläder som ligger och skräpar, barnkläder, mammakläder, andra kläder...

Så jag skulle verkligen behöva lägga ut lite på tradera, men jag vet som inte hur man gör. Lr jo jag vet hur man lägger upp en auktion, men jag har ingen jävla aning om hur man vet hur mycket frakten blir på. Man måste väl ha typ en våg och grejer för att veta, lr hur funkar det?

Oh ni visa traderare, förklara för mig hur ni gör!

Av Johanna - 27 februari 2009 13:30

Har inte kunnat komma in och läsa mina favvobloggar alls idag och värsta av allt så har det inte gått komma in på min egen för att skriva förrens nu. Katastrof!

Man blir ju lite sur när det blir så här, jag menar hela mitt liv hänger ju på bloggen *ironi*.


Har idag insett att nu går inte det här längre, nått måste göras. Ja, jag har sagt att jag inte vill, dom är fula, pinsamma och det betyder att man blivit mossig. Men jag har börjat kika mig omkring efter en syskonvagn.

Lillan är inte så tung så hon går ju att bära, men det är de att man blir så låst, man kan inte öppna/stänga jackan som man vill, man kan inte springa på affärer och prova kläder, och man ser inte vars man går.

Jag är en vagnmänniska, men har varit emot syskonvagnar för dom är ju så satans breda, man tar sig ju inte fram. För att inte tala om att det skulle bli tugnt med pojken i, han är ju ändå tre år, på gränsen till att sluta med vagn alltså.

Men så tänkte jag att det kanske funkar med en tvillingsulky? Men då går dom ju dåligt i snö förståss. Tja jag vet inte, men man kan ju fara och kolla nåndag iaf. För lite osmidigt är det ju som det är nu.

Av Johanna - 26 februari 2009 21:24

Sitter och ser det på tv, har följt det sista veckorna nu. Och nu handlar stora delen av avsnittet om kvinnosynen.

Att kvinnan bör underordna sig mannen, lyssna lyda sin ledare som mannen är. Herren kallar man ju gud, och kvinnan ska se sin man/herre som en gud.


Man hör pastorn hålla ett tal(vad heter det i kyrkan?) att om kvinnan inte går med på sex så ofta mannen vill, så är kvinnan oren. Hon är självisk. Hon borde ge det till sin man.

Han ställer frågor som:

"Vad förlorar du på det?"

Jamen vad tror du gubbjävel? Vill hon inte så vill hon inte. Och gör man det iallafall så förlorar man självkänsla, man nedvärderar sig själv om man gör det fast man inte vill. Sex SKA vara på lika villkor, det spelar ingen roll hur mycket de ena vill om den andre inte vill alls.

Vad är det som får vissa människor att tro att allt handlar om deras känslor, om vad de vill. VISA LITE RESPEKT FÖRFAN!

Vaddå ge det? Vaddå vara självisk? Vem är det som är sjävisk?

Konstigt om kvinnor tappar lusten om de känner sig tvingade.


Det är ju känt att Helge Fossmo är/var översexuell, och därav sina åsikter kanske. Men vilken jäkla sjuk kvinnosyn! Och kvinnorna i församlingen stannar kvar?! Varför i helvete då?

Det är ju så sjukt, SÅ SJUKT!

Sitta och höja upp Helge till skyarna, "Om Helge säger att det är så, så är det så".

Vars kommer dessa människor ifrån? Hur har deras uppväxt sett ut? Man undrar ju hur skadad en människa måste vara sedan innan för att tolerera sånt där. Att en hel by tolererar det där. Det är ju vansinne alltihopa.


Man kan ju inte annat än skaka på huvudet och undra om allt inte bara är på skämt.


...

Av Johanna - 26 februari 2009 19:30

Ja den här kvällen slutade ju inte direkt som jag hade hoppats på.

Pojken var så trotsig så det var nästan omöjligt att få på han kläderna. Så när Gustav kom hem tjugo över fem sprang pojken omkring naken, han vägrade tom kalsonger. Och då orkade jag bara inte, allt fick vara.

Trots och stress är en väldigt dålig kombination för mig.

 Så det blev ingen visning idag, inget handlande och ingen gympa.


Skitkväll kan man ju säga minst sagt, dessutom har jag just betalat räkningarna. Det blir man ju inte på bättre humör av direkt, men det är skönt när man fått det gjort. Dessutom har jag i ilska och Gustav i rädsla för min ilska röjt upp det värsta här hemma. Det ser verkligen ut som ett bombnedslag när pojken kommer hit, han vänder leklådan och legolådan upp och ner det första han gör och vägrar plocka upp. Idag har han dessutom rivit ut alla kläderna ur byrålådorna två gånger.

Ibland är det jobbigt.


Av Johanna - 26 februari 2009 15:08

Nu har ju pojken varit till läkaren förra veckan, och vi skulle börja med att utesluta Laktos helt i kosten och se vad som händer.

Och det har jag gjort, men idag var det dags igen. Första gången hann han inte så allt kom i kalsongerna, men nu andra gången kom det bara "fisfärg" och han gjorde allt i pottan.

Idag har han ätit riskaka, kanelknäcke med korv. Nu satt han och åt korvstroganoff när det blev så här tokigt.

Hmm, konstigt.

Av Johanna - 26 februari 2009 14:35

Idag är det först visning klockan fem, souterrängvilla- me likey!

Sen behöver vi fara och handla på Solbacken.

Och klockan sju är det gympa.

Korven till sambo for ju så sent till jobbet idag så vi får väl se när han dyker upp;-) Han är ju inte direkt känd för att vara snabb heller, så man får väl räkna med att han dyker upp efter fem nångång, EFTER att jag ringt han:-S

Så då blir det stressa stressa.

Och jag MÅSTE gympa idag, nästa vecka är det ju sportlov och då är det inge gympa på skolorna:-(

Ja hur ska vi hinna med allt, det lär bli svårt det.

Och jag törs inte släppa iväg karln ensam och handla då kommer han säkert bara hem med lättfil och semla lr nått.


Gossebarnet har inte sovit ett endaste dugg idag, men dotran har dock sovit heeela tiden. Strange.

Av Johanna - 26 februari 2009 14:06

Nu vart man ju utmanad av bara helskotta.

Får se om ni orkar er igenom detta då.


Från Lottas nya blogg: http://nittonhundraattiofyra.blogg.se/


Är du kär just nu? Jajjemen, dökär i min GUSS!

Har du kysst någon idag? Nej
Har du kysst någon de senaste 30 dagarna? Jamen självklart1
Har du ett förhållande? Japp sambo!
När går gränsen vid otrohet? Oj den var svår, finns ingen direkt gräns, men att längta bort är att vara otrogen.

Har du varit otrogen? Ja, inte i mitt nuvarande förhållande dock.
Har du varit otrogen med någon som är gift/har barn? Nej
Har du sagt till en person att du va kär i henne/honom när du inte varit de? Ja sorry!
Vem hade du senast ett förhållande med och varför tog det slut? X:et, det tog slut för att kärleken tog slut.
Har du haft sex med någon med samma kön som du? Nope
Är du romantisk? Jadå, försöker iaf:-D
Har du snott en pojkvän/flickvän? Nope.
Är du svårflörtad? Haha, INTE!
Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång? Ja, huvva...
Vad hette din första flickvän/pojkvän? Räknas det när man går i mellanstadiet? Isåfall vill jag inte säga! *skäms*
Hur länge höll det? haha, inte vet jag väl, några veckor!
Har du lekt med någons känslor? Ehum...ja *rodnar*
Har du haft sex med över 20 personer? Haha, inte ens nära...
Hur länge höll ditt längsta förhållande? 9 år
...och ditt kortaste? haha, vilken dum fråga, inken anink.
Vill du vara singel eller ha ett förhållande? Jag vill helst leva  lyckligt med mig själv lr ett förhållande spelar ingen roll.
Har du varit tillsammans med två samtidigt? Eh, va? Nej!
Är du en bra pojk/flickvän? Hoppas att jag lärt mig av mina misstag, försöker med andra ord.
Vem sov du senast bredvid (av det motsatta könet)? My Gus
Vem sa senast att han/hon tyckte om dig mer än som vän? Formulerat just sådär har jag nog aldrig hört.
Har du varit tillsammans med någon som du sen hade ett KK-förhållande med? Nej.
När fick du din första kyss? Inken anink när jag var tio kanske?

Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? Jag tror min mor var 17 år och min far var 23 år, kan det stämma?
Har du någon gång velat ha ditt syskons pojkvän/flickvän? Nej fan vad vidrigt, mina syskon har så dålig smak! (fast jag tycker mycket om mina svägerska och mina svågrar som vänner)
Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn på armen? Kärlek som i mina barn, men aldrig en partners!
Vad gillar du för stil på tjejen/killen? Stil? Jag tycker om att Gustav bryr sig om hur han ser ut det är väldigt sexigt!


Jag ids bara göra en av de tre listorna hon gjort, blir så mycket och alldeles för avslöjande annars;-)


Men nu utmanas Syrran och Anna

Av Johanna - 26 februari 2009 13:39

Min morgon började med att jag vaknade av att Älsklingen smög omkring i lägenheten, klockan var efter åtta och han irrade omkring och visste inte hur han skulle ta sig för att fara på jobbet. Stackarn.

Men efter mycket pikar från min sida så tog han sig tillslut iväg. Jag och pojken mös lite på morgonen, han såg tv/film och jag försökte komma över att jag inte tog mig in på bloggen, men det var svårt, så då hängde jag extra länge på Familjeliv istället.

Sen åt vi frukost, jag hade nästan inge keso kvar, och ingen frukt så för att bli mätt så tog jag mig lite kaneknäcke, det skulle jag ju inte gjort.

Läste på paketet att det nästan enbart innehåller socker. Fan också.

  Sen var det dags för promenad, den här gången tänkte jag att jag testar ta hon i bärstolen, egentligen ska barnet kunna sitta innan man använder den. Men jag tänkte att om jag spänner fast hon ordentligt och inte går så långt så borde det funka, hon säger ju ifrån om det blir obekvämt. Och det gick ju finemangs, man kan ju inte gå långpromenader med hon i den ännu, men runt kvarteret går ju bra.

Jag är så less på babybjörnen.

Hon väger ju inte mycket, men den går ju inte att spänna så bra, så all vikt handlar ju på min bröstkorg vilket inte är så skönt. Jag har provat spänna om remmarna hundratals ggr men ändå får jag inte ner tyngpunkten.

Bärsjalen ger jag mig inte ens på.

Fattar inte vad folk snackar om att den är så bra? Den är ju bara omständig.

Så nu får det bli bärstolen, den är mycket bättre, och det borde den vara med tanke på vad jag betalade för den!


Nåja nu har pojken sett film, och gått in i sovrummet, han vägrar sova, men han håller sig därinne och leker och då får han göra som han vill.

Så under tiden ska jag försöka sticka ett par Lovikkavantar åt Jeppe, om nu inte Lillan vaknar på en gång förståss.



Ovido - Quiz & Flashcards