Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Varför blogga?

Av Johanna - 27 februari 2009 22:31

När jag började blogga, var jag först helt anonym. Mina första planer var att det skulle vara en ventil för mina tankar. Jag har alltid skrivit mycket, mer när jag mått dåligt och mindre när jag mått bra.

Men jag insåg ju ganska fort att det är svårt att enbart hålla sig till känslorna, så vardagen smög in. Och ju mer vardagen smög in, desto svårare blev det att hålla sig anonym. Nu är jag inte anonym alls och då är det nästan omöjligt att skriva om känslor.

Jag skriver ju en öppen blogg, öppen för alla att läsa, och därför måste jag tänka på vad jag skriver, varje gång.

Vill jag att alla ska få läsa det här? Har alla rätt till mina tankar? Nej.

Många gånger så känner jag att jag behöver få ventilera, tömma ur systemet, men vet inte om jag vill att alla ska veta.

Ibland så vill jag skrika "VAD VAR DET JAG SA!", andra gånger vill jag säga "Se vem jag blivit". Vissa gånger är jag arg och vill bara svära åt folk, över andra. Men jag gör det inte. Skitsnacksbloggar är det värsta som finns.

Så dessa tankar håller jag för mig själv, och det är nog lika bra. För när jag tänkt om så inser jag ju att dessa tankar är bara till för mig. Endast mig.


Varför bloggar jag nu då?

Det är roligt, jag tycker ju om att skriva.

Men framförallt har dte blivit en blogg för att vänner och familj ska få hänga med i min vardag.

Jag är inte ute efter att ha nån kändisblogg, men det är ju roligt om andra finner det intressant att läsa. Nångång tycker jag(ja jag själv ja) att jag faktiskt får ihop ett fyndigt och roligt inlägg.


Så nu har jag berättat om varför jag bloggar, nu vill jag veta varför DU gör det! Kom igen berätta nu:-)


 
 
Tina

Tina

28 februari 2009 12:07

Javisst är det skönt att ventilera sig, det måste man ibland...för det är inte alltid att ens sk vänner vill eller kan lyssna. Jag skriver som jag vill och tycker folk inte om det så behöver dom inte läsa den. Alla har ett fritt val :-)
Hoppas shoppingen går bra idag och ha så kul ikväll :-)
kram

http://mamalicious83.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards