Direktlänk till inlägg 7 juli 2009

Ikväll plockas Lenkans säng ner från vinden!

Av Johanna - 7 juli 2009 11:05

Visst är det härligt och mysigt att samsova med sina barn, även om det kan bli lite småtrångt när man får dela både täcke och kudde. Men nu är ju Lenkan av den livligare sorten, och särskilt när han just ska till att vakna. Varje morgon just före han vaknar och en stund efter, bökar och kastar han sig från sida till sida så hela sängen gungar. När han sen väl vaknat helt, fortsätter det men då ligger han även och viskar för sig själv.

Jättegulligt.

Verkligen.

Men inte klockan sex på morgonen när allt man vill är att sova.

Så ikväll skall hans säng hämtas ner, det är bara är så.

Jag säger då det, vad det ska bli skönt när barnen få egna sovrum.

Ska bli så obeskrivligt skönt!


När pojken väl klev upp då efter lite tjat från min sida så slog sambon på barnprogram och jag kunde faktist lugnt sova vidare. Lillan knöstade inte en enda gång!

Hon sov lugnt fram till tio när jag plockade upp henne, lyx!

Så jag kände mig faktiskt utvilad och på glatt humör när jag vaknade, helt otroligt, händer inte ofta kan jag säga.


Det är ju då typiskt att man ska ha energi när det regnar, har ju inga regnkläder här åt pojken, så gå ut är ju inte ett alternativ. Baka går ju inte heller, för då måste jag ju iallafall gå ut för att ta mig till affären och handla. Så det blir väl till att städa då.

Underbart, för det är ju verkligen min favoritsysselsättning.

Eller så inte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards