Direktlänk till inlägg 7 juli 2009

"Deras chicken nuggets är jättegoda"

Av Johanna - 7 juli 2009 13:14

Läste en tråd på Familjeliv angående om folk tycker det är pinsamt att handla på LIDL, och rubriken var ett svar i den tråden.

Och det första jag tänkte var "Men sån skräp kan man ju inte äta, vad onyttigt!".

Jo det är sant, JAG av alla människor har blivit sån!

För ett år sen åt jag godis och drack läsk nästan varje dag. Jag kunde laga ris och sås och äta till middag. Jag åt chips till frukost och vissa dagar åt jag inte alls.


Man kan säga att ohälsosammare ätande i Sverige får man leta efter.

Och jag tyckte faktiskt inte att det var något fel med detta, jag har ju aldrig varit överviktig, lite fläsk på fel ställen, men aldrig tjock eller så. Så jag tyckte inte att det gjorde något.

Jag förstod sällan att mina humörsvängningar, min trötthet(lathet) och min känsla av att vara sjuk faktiskt berodde på det jag åt och inte åt.


Smörgåsar med goda pålägg var och är min favorit, men det har jag slutat helt med. Godis har jag inte ätit sen påsk, och innan det var det månader utan det. Läsk dricker jag ännu men kanske enbart en gång i veckan och då light(usch fy och blä!). Jag äter i stort sett inget vitt mjöl, inte pasta och inte potatis. Jag undviker nästan helt laktosprodukter, utom grädde i maten någongång då och då.


Jag tänker på allt jag äter och fokuserar på att äta bra.

Och nej det är inte bara tillfälligt och senaste veckan, hela senaste året har jag gjort en helomvändning och jag saknar sällan något. När jag är mycket hungrig kan jag sukta efter en smörgås och ofta på kvällen, men oftast är jag inte alls sugen.

Jag trodde aldrig och det har heller aldrig varit min ambiton att bli nyttigare, men det bara blev. Det första jag slutade med var smågodis, jag insåg att jag alltid känner mig sjuk i kroppen när jag ätit det, jag blir vrång och lättretlig. Så jag slutade.

Efter det har mitt sockersug minskad, jag blir inte sugen på godis, jag blir inte sugen på fika och sådär spinner det på.

Nuförtiden blir jag hungrig och sugen på god mat, och jag mår bättre.

Och jag har gått ner i vikt.


Vad vill jag ha sagt med detta då? Nja jag vet inte, ville bara skryta över mig själv, det är ju faktiskt rätt duktigt gjort, eller hur?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards