Direktlänk till inlägg 10 juli 2009

Ajaj!

Av Johanna - 10 juli 2009 15:49

Nu har det börjat, jag har bara inväntat den dagen men nu är den alltså här...


Dagar som denna då det mest regnar har man ju ingen lust att ta långpromenader. Och när man inte har lust med långpromenader har man ju heller ingen lust att börja tjorva och åbäka sig med barnvagnen upp och ner ur källaren. Så då brukar jag ta bärstolen och pojken i hand.


Oftast går det ju bra, han är rätt skötsam och brukar oftast lyssna när man ber han stanna. Men vissa dagar får han för sig att springa iväg och lyssnar inte alls. När han då stannar brukar jag prata ordentlig med honom om hur farligt det är och han brukar skärpa sig. Hittills har han faktiskt alltid hållit sig på trottoaren, så egentligen har det aldrig varit nån fara.


Men så har nu den dagen kommit då han sprang rakt över vägen.

Det har inte kommit en enda bil under hela promenaden för ovanlighetens skull, även fast det var en längre "kortpromenad" men givetvis gjorde det just då.

Han sprang alltså rakt ut framför en bil.


Men ni ska tro att jag var glad att det satt en kärring bakom ratten som kör så sakta att en vattensköldpadda hade kunnat kravla sig tvärs över vägen femton gånger innan hon nått fram de tio metrarna hon var från oss.

Så det var alltså ingen som helst fara egentligen.


Men han fick sig ett ordentligt förmaningstal kan jag säga. Man är ju lite förhindrad när man har Lillan i bärstolen att springa efter honom, så det är väldigt viktigt att han lyssnar när vi är ute och går här. Och det är ju normalt sett väldigt trafikerat.


Så nu blir det nog inte att gå ut och gå utan barnvagnen på ett tag, känns bäst så. Då vet man liksom var man har honom och att man inte behöver vara orolig för att han blir överkörd iallafall. Sen är det också en ganska bra markering, att sköter han sig inte får han stå på ståplattan.

 
 
Anna E

Anna E

10 juli 2009 19:35

Tur i oturen då att det var en segis i bilen ;) Huvva kunde ju gått illa :(
Kram!

http://prinsessanprinsen.blogspot.com

 
Ingen bild

Carro

12 juli 2009 00:50

Håller med, tur att det var en kärring! Hoppas han fick sig en liten tankeställare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards