Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Johanna - 29 augusti 2008 10:14

Igår  skulle jag vara duktig och fara och handla ensam så att Söt skulle slippa när han jobabr över så mycket, själva handladet gick ju bra, förutom några små dispyter mig och sonen emellan...

Men sen när jag närmade mig lägenheten kom jag på: HUR FAN SKA JAG FÅ UPP KASSARNA??? Lägenheten är ju nämligen på tredje våningen, och Willys brukar betyda många kassar. Ja pojken fick vänta i bilen medans jag tog vovve och en omgång kassar, och sen nästa omgång...Sen var det gossens tur, men då hade jag lastat för tungt så jag fick lämna påsen i trapphuset. Det var ju dessutom bråttom, sku till BM, men som tur var har jag ju världens underbaraste som tar sig tid fast det är jättestressigt på jobbet för att följa med dit, så han fick bära upp sista påsen.

Vi stressade iväg, och såklart var vi sena som vanligt...den här gången kom vi faktiskt ihåg att skriva upp oss på listan om föräldragruppen dock...sen var det bmkontrollen, allt var bra. Förutom vikten, ja bm tyckte att det var normalt, men jag? Nej, usch fy och blä...jag har gått upp nio kilo!!!

Jag har inte hunnit smälta det än! Visst har jag märkt att jag gått upp lite, men så mycket? Var sitter allt? Inte på magen iaf...suck det är bara inse, man blir bara tjockare och tjockare..


Idag åker jag och sonen hemåt byn, han ska ju lika till sin far på Söndag så vi kan lika åka idag så att jag hinner städa lägenheten lite, det är visst nån som ska komma och kolla på den och då kan det ju inte vara helt ostädat heller...

Sen ville Lenken leka med sin  kusin så kanske det blir att man styr upp något, en Ikearesa i samband med det vem vet?

Och så vill Ju Söt hälsa på sin familj så då blir det en sväng dit...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards