Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av Johanna - 22 augusti 2008 20:43

Ja då är det Fredag kväll, söt jobbade över ikväll som vanligt och maten som jag hade tänkt laga blev inte av, men då visade det sig att det är någon slags matfestival i stan så vi tog oss dit och kikade, men for bara därifrån med munkar i vår hand och hungriga magar. Det är ju trots allt inte så varmt att sitta utomhus och sen fanns det överhuvudtaget inga sittplatser, så vi for på kina och åt istället :-) 

Det snyggaste var nog att Älskade beställde in en öl så klart och jag en cola av förklariga själ, men att döma av min klädsel så trodde nog dom andra att det var för att jag var minderårig, jag hade jympadojjor och Iron Maiden t-shirt, pinsamt...men det bjuder jag på!

Unnade oss några munkar under kvällen och vovve fick sig också en...köpte tolv munkar, sex st åt vi upp på en gång och resterande blir till frukost imornbitti, Hej vad nyttiga vi är!

Söt tjatar på mig att jag ska äta nyttigt för att jag inte ska gå upp för mycket i vikt för det blir så jobbigt att går ner det sen, och jag veeet, men det är ju inte så lätt när han äter en massa gojs. Han kan ju inte gå upp ett gram knappt hur mycket han än vill och försöker, och äter verkligen superjättemegaonyttigt varje dag, och då menar jag det,varje dag! Det ska vara nån sorts fika varje kväll, glass, bulla, fikabröd, tja vad som helst...

Jag är ju givetvis inte sen att haka på heller, men riktigt samma ämnesomsättning har ju inte jag, iaf inte nu, det är som att jag går upp i vikt fast jag inte anser mig äta så dåligt.

Jag menar läsk är ju jättenyttigt ju, godis innehåller ju jättemycket vitaminer och mineraler, för att inta tala om bulla som innehåller massor med fibrer!

Av Johanna - 22 augusti 2008 10:45

Ja då har jag just varit på min första NK lektion, var lätt och hitta och inga vidare pinsamheter hände, läraren var dessutom schysst att visa oss som var nya var man hittade restaurang/fiket och biblioteketCampus:-)


Annars har det inte hunnit hända så mycket idag...

Igår var vi ju då på visningen, och det vart ett FETnej, huvva säger jag...det var som att nån slängt upp ett miniradhus på en innergård mellan en massa andra lägenheter/radhus. Nog för att radhus brukar vara småa, men det där var riktigt litet. Men då vet vi då det iaf.

Hoppas ännu lite på det där andra huset, Älskade är då helt inkörd på det...

Sen hade vi lite myspys och somnade på soffan innan filmen ens hade börjat, jag vaknade på natten och sa: Nu går vi och lägger oss i sängen, jag däckade direkt och vaknade på morgonen ensammen i sängen, men då kom Älskade och mös en stund och...innan det blev dags för frukost och iväg...


Ska leta upp nå gott recept till ikväll, har en bit entrecote som vi måste göra något av, och om vi gör något annat hittepå ikväll,vi får se:-)


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards