Direktlänk till inlägg 23 augusti 2008

SlappisLördag

Av Johanna - 23 augusti 2008 18:59

Idag har vi nästan inte gjort annat än slappat, vaknade mitt ur en mardröm klockan sju i morse, Älskade satt vid datorn. Låg och tyckte synd om mig själv under filten en stund,sen kom Älskade och la sig en stund bredvid mig och vi bara pratde i några timmar... Sen gick vi upp, åt frukost(hade ju smällt i oss munkarna från igår först givetvis) och sen gick vi och fortsatte mysa i sängen där vi tillslut somnade...

Men sen när vi vaknade insåg vi att vi inte kunde hålla på såhär hela dagen. Så efter mycket velande om vi skulle göra än det ena, än det andra, så beslutade vi oss för att gå ner på stan en sväng.

Sagt och gjort, jag gick en kortis med voffsilofsingen och sen drog vi, började med att möta upp en tjej angående en begagnad NKbok, sen såsade vi vidare..

Jag hittade faktiskt ett par skor åt Lenkan, lite stora månne, men vi får se, han kanske kan ha dom iaf...

Det var nån slags fotbollsmatch på torget, beachfotboll kallade dom det, dom hade gjort en liten sandstrand så dom som spelade fick spela i sockar lr barfota, mycket mysko. Vi såg på det ett tag och sen for vi på Hemköp och handlade lita inför ikväll.

Väl hemma började vi med ens med middagen, och då visade det sig att köttet vi köpt tidigare i veckan var surt! Det luktade surströmming av alltihopa, så det blev att gräva fram kvitto och ringa till affären och sen fick söt fara iväg och byta till annat kött. Mycket besvärlig middag, men vi får hoppas att det är gott.

Vår gryta Boeuf Bourgignon står nämligen och puttrar på spisen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards