Direktlänk till inlägg 27 augusti 2008

tjo...

Av Johanna - 27 augusti 2008 14:37

Igår blev inte riktigt som jag tänkt mig, skulle göra en sån underbar tårta till min älskade, men usch så kasst det blev. Visst den var ätbar, men det blev inte som jag ville, och ful blev den.


Dock blev han glad för presenterna iaf, jag tänkte ju köpa en digital väckarklocka som man kan ha egna digitala foton i, men det fanns inte att hitta någonstans. Så jag köpte en digital fotoram istället, å så fick han den vackra tavlan jag gjort oxå:-)

På kvällen var vi på en långlångpromenad, och vi pratade bara hus, för nu, NU! Har vi hittat ett hus vi verkligen vill ha! Det är souterrängvilla i tegel, så perfekt! Vi ska gå på visningen på tisdag:-)


Idag har det vara en tråkig dag, jag har ju dåliga möjligheter att gå på skolan så jag har då sagt att jag inte kommer den här veckan, så vad ska man då hitta på? Gå till en lekpark har man ju inte direkt lust med när det regnar, så jag tänkte att vafan jag har ju fått lön så jag drar ner på stan då..

Smidigt var det ju inte direkt, pojken har bara varit klåfingrig och bråkat, så jäkla irriterad jag blev där ett tag...

På stan köpte jag mig en hårborste av svinborst, glömde ju min i Östhammar då vi var dit över valborgs, sen köpte jag lite söta bebikläder två gröna pyjamaser med grodor på, och en byxa och body som är brunrandiga. Lenkan fick sig en mössa och jag hittade mig ett par mammatrosor.


Nu är trotstimmen slagen, först gällde det maten, han skulle äta, men åt inget. Sen var det pottan, han skule pinka men gjorde inte det, och nu är det sovandet, han är trött och SKA sova, men håller bara på och schwammlar med allt annat..

Känner mig riktigt less, vissa dagar gör han inget annat än trotsar, och jag blir så slut, bara bråk, bråk, bråk...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards