Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Johanna - 2 juni 2009 18:17

Ja och ingen sambo hemma än...fy fånken vad jag vill ha mat, funderar på om jag skulle göra något men samtidigt...ÅNGEST!

Känns som att jag aldrig kommer gå ner sistkilona då. Kan ju säga att jag fuskade ju en del under helgen, åt middag och så. Men jag kände bara att jag orkade inte ta några diskussioner med svärmor och jag hade ju skött mig (nästan) hela veckan med bara drinkarna ändå. Äh, jag vet inte...



Av Johanna - 2 juni 2009 15:46

Ja typ nästan! Elektrikern har varit här så nu får jag äntligen börja avverka tvättberget. Och vi har fått lampor så då kan Älsklingen skruva upp spegeln och skåpet och sen är toan klar:-)

Äntligen!

Fasiken vad skönt det ska bli att få ta en dusch, ni fattar inte:-)


Jag har börjat röja upp i lite lådor och packa i kartonger, har även hunnit stajla lite i köket, hängt upp gardinerna då som sagt och sytt mig en duk till köksbordet och gjort ett litet arrangemang i en vas. Så nu ska det bli riktigt fint. Vinterkläderna är packat ner och det är bara att bära undan i förrådet. Det syns faktiskt inte att jag gjort så mycket men jag är ändå rätt nöjd. Vanligtvis händer här ju inte så mycket, men idag har jag gått an mest hela tiden, bra gjort Johanna! *klappar mig själv på axeln*


För sonen går det mindre bra, han hade hällt ut alla sina leksaker i sin säng igår och jag orkade inte tjata på han så han fick sova i våran säng. Så jag har försökt hela dagen att få han att städa upp där men inget har hänt. Han kan väl inte brås på mig heller?

Men det ska bli gjort om jag så ska få hota med att slänga bort allt!

Av Johanna - 2 juni 2009 10:48

Mattläggaren har varit här för att åtgärda det sista, sätta dit lister och målat lite. Han skulle försöka få tag i en elektriker oxå. Lysena klarar jag mig då utan ett tag till, men däremot behöver jag få ström till tvättmaskinen, det börjar verkligen bli kris nu. Har ett enormt tvättberg i köket och det ser INTE fint ut.


Jag har börjat städa så smått nu, bytt gardiner i köket och sorterat lite returpapper som vi måste köra idag. Och ska börja packa ner kläder som vi ska stuva undan på vinden. Ojoj, det är mycket att göra innan det blir fint här och vi som ska fota lägenheten till veckan.

Vi får se om vi hinner börja möblera om idag oxå, men det är inte så troligt. Byta gardiner i vardagsrum och sovrum ska dock göras. Så får man damtorka och skura och sånt dan innan...

Av Johanna - 2 juni 2009 09:09

Ännu en dag har grytt och hur ska man fördriva denna?

Himlen är full av moln så det blir nog än kallare än igår verkar det som, så inge sol och bad blir det. Igår blåste det så pass att balkongdörren inte gick att ha öppen, och så vill man ju inte ha det. På sommaren vill man ju att det ska vara öppet och luftigt.


Har lite träningsvärk idag, från vad vet jag inte riktigt, men jag gick nästan igenom alla Norrböles uppförsbackar igår så det kan ju vara det. Är lite stel och öm, men det är skönt, då känner man sig nyttig.

Ovido - Quiz & Flashcards