Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Johanna - 5 juni 2009 21:03

...och det blir morotkaka, his favorite. Han är bara för go ibland, stå och baka såhär på sena kvällen. Men det blir trevligt att ha med sig imonr som en lite picknick sådär.

Lenkan springer mest omkring med rumpan bar fast han borde sova och jag sitter och skrotar på Tradera. Men nu ska jag ge mig och sätta mig och doina med klänningen jag ska ha på bröllopet!


BTW!

Sarah har fått en liten pojke, Grattis!



Av Johanna - 5 juni 2009 18:43

Å var middagen intagen, men det var bara jag som åt. Lika bra det egentligen, glömde bort köttet i ugnen så det vart alldels torrt.

Lenkan somnade ju när jag lagade mat så jag fick väcka han när det var klart, men det vet man ju hur det blir när han somnar på kvällen. Han är bara ledsen hela tiden. Så han åt ju inget förståss, bara grät. Men nu han gråter han inte längre, men ligger bara i soffan och pillar sig i håret.

Ingenting fungerar längre utan det mesta blir bara fel när det är såhär, så egentligen borde han ha fått fortsätta sova, men man tycker ju att han behöver få sig något i magen.


Imorn var planen att vi skulle fara till Lycksele djurpark om Gussen inte åker på att jobba. *hoppas*

Så då kanske man borde göra plats i kameran för fler bilder, chanse är ju stor att den kommer gå varm då:-)

Av Johanna - 5 juni 2009 16:17

Nu har jag och min PT tränat lite granna, och svettig vart man så nu är det duschen nästa. Lenkan ville att vi skulle leka "rädda prinsessan" (Super mario Galaxy) så då gjorde vi det, men sen vart det för svårt för mig:-S så vi gav upp.

Älsklingen ska jobba över ikväll så det blir ingen familjemiddag idag, jag och Lenkan får mysa ensamma istället då. Så jag tänkte mig att börja med maten nu så ska Lenkan få se en film under tiden. Det får bli flintastek grillat i ugnen, vi har ju ingen grill, men nog vetti det duger ändå.

Jaja duschen var det ja!

Av Johanna - 5 juni 2009 14:50

Har inga förebilder på toaletten på den här datorn, så håll ögonen öppna på Facebook för komplett bildserie.

Här är iaf slutresultatet på våran toarenovering:

Av Johanna - 5 juni 2009 12:47

Nu är det fiotat klart, lite körigt att bära allt fram och tillbaka men är man petig så är man;-) Hon skulle maila bilderna sen så att man for godkänna, då får vi se om hon är bra på det där.

 Älsklingen har kommit hem på lunchen oxå så han gick ut med hunden nu. Så det är väl dags att börja med något att äta, jag har ju inte ens fått iu mig min frukostdrink än!

Av Johanna - 5 juni 2009 11:19

Nu är jag typ klar, jag har verkligen skurat i varenda skrymsle och vrå, så då är det bara invänta mäklaren då.

Jäklar vad luftigt det blev här i lägenheten, nu känns den inte alls lika trång. Tänk vad en kvinnans hand kan göra. *asg*

Och jag kan ju säga att varenda allmogepinal är borta, vartenda tantbroderi är lyft ner från väggen, spinrocken är gömt undan och det ser något-sånär matchat ut med det som fanns.  

Synd bara att jag inte tog med dom där tavlorna från Töre som jag tänkt så hade det sett bättre ut, samt min vardagsrumsmatta. Men det blir nog bra såhär oxå. Man tager vad man haver som min mor brukar säga.

Av Johanna - 5 juni 2009 08:52

Nu blev ni allt chockade va?. Ja det är bara klättra upp på stolen för jag har nånting viktigt att berätta....lr så inte, haha!

Bara samma gamla vanliga ordbajseri.


Uppstigna är vi alla utom Lillan, Älsklingen dammsugar för fullt och jag har just vikt tvätt, när han är klar ska jag till å skura. Pojken somna ju innan vi var klara igår så han vart inte så förtjust i att det var lite möblerat om och så. Han tycker att Gussen ska skruva upp hatthyllan igen bland annat. Men nu ligger han iaf under "sin" filt och ser på Saltkråkan.


I övrigt då? Drömde inatt att jag avr på restaurang så då vet ni vad jag är sugna på idag. Restaurang och partEJ hade inte varit så dumt. Men aja, det är ju Lenkahelg så det får vara hemmamys istället...Lr "Fredagsmys" som det numera heter.

Ovido - Quiz & Flashcards