Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Johanna - 3 juni 2009 18:51

Ja, middag blev det idag med tydligen. Kycklingryta med tomat och basilika, samt lite vitlök,sen  bulgur och oliver till. JAM JAM!

Har tränat med min PT lite oxå i eftermiddag och känner mig redigt mör i benen. Hade varit lite mysigt med en promenad såhär på kvällskvisten, men Lenkan har inte sovit middag så det vore nog att utmana ödet. Han får se sin Shrek och sen gå och sova. Så får det bli soffan och en filt för oss.

Vi borde egentligen sätta fart på städandet här, men som sagt, vart så trött efter maten och orkar bara inte.

Jag får ta det jag kan imorn på dagen, får herrn i huset göra det han hinner efter jobbet då. Är egentligen inte så supermycket kvar(lr så förnekar jag det bara) så vi borde hinna göra det mesta imorn(ännu mer förnekelse?).

Jäjä, den dagen den sorgen...typ.


Av Johanna - 3 juni 2009 14:51

Har just kommit hem från BVC där vi mätt och vägt Tjockisklumpen, hela 6.2 kg, impade va?

Nå när vi lika var där tänkte jag höra om råd hur vi ska göra när hon inte dricker vatten. Dels blir hon ju hård i magen när hon inte dricker ordentligt och dels så blir hon ju uttorkad när det är varmt. Men hade hon nå råd, nej såklart inte. "Du får prova dig fram", vad är det för ett jäkla svar??

Vad är det för vits att man går dit egentligen?

De verkar ju inte veta nånting, hur var det inte där när Lillan inte växte? Inte sa de nånting om att jag skulle sluta amma och gå över helt på ersättning, nej bara "ni gör som ni vill", ja just det...Bra svar, det är tydligen viktigare att man ammar än att barnet är mätt.

Nä jag har då inte fått ett enda vettigt råd därifrån kan jag ju säga.


 Nå annars då?

Ja, imorse så fick Älsklingen stjutsa mig och kläpparna till Knuten så där har vi spenderat hela förmiddagen, det var trevligt.

Surrade lite med Anna och Sarah som btw kanske får sig en bebbe imorn! *håller tummarna*

När det var dags för stängning kom min Älskade Älskling och hämtade upp oss och sjutsade oss hem. Och när han nu tagit sig tid för att göra det för mig betyder det att han kommer jobba sent ikväll, men det får man ju ta då...

Och jag kan ju säga att jag känner mig helt slut  huvudet, jag förstår inte hur nån kan orka med att jobba på dagis. Jag har fullt sjå att bara hålla reda på min egen unge, för att inte tala om hur livat det är där med alla barnen. Skrik och spring hela tiden, ja det är verkligen inget jag skulle orka med att jobba med.  En eloge till de som gör det!

Av Johanna - 3 juni 2009 14:36

Ja, jag var så sugen på en subwaymacka igår, men istället för att köpa hem något sådant onyttigt och fuska fööör mycket så valde jag att göra middag hemma istället. Det fick bli tacokyckling, bulgur och hemmagjord salsa och jäklar vad gott det var!

Men vad tugnt det är att äta!

Lr jag inte själva ätandet i sig utan efteråt. Det är som att kroppen inte riktigt orkar med mat när den inte är van. Jag vart tvärtrött efteråt och slockna typ på en gång! Ja så där har ni min gårdagkväll, sovandes på soffan...

Av Johanna - 3 juni 2009 07:53

Tappde en lins igår och ides inte sätta in en ny, så nu går jag omkring med bara en lins i. Måste ta ut den och låta ögonen vila.

Kan säga att jag känner mig något yr och vimsig, jag ser nästan lika bra som vanligt, konstigt nog. Men jag känner mig som skev i skallen lr vad man ska säga, jag ser lite dubbelt och allt är bara helt...konstigt på nå vis.

Jag är bara så urkass att få i linserna därför väntar jag alltid in i det längsta med att byta, och jag blir så stressad när pojken "mammar en" när jag ska göra det, så jag får nog vänta tills ikväll när han sover innan jag startar upp det projektet, tills vidare får jag väl gå omkring nästan som ett fyllo...

Ovido - Quiz & Flashcards