Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Johanna - 9 juni 2009 22:24

Japp då har man suttit och ninjat lite på Tradera, då blev humöret lite bättre minsann:-)

Vann värsta gulliga sommarsetet åt Lillan om det nu blir nån sommar vill säga:-S Hon får väl ha på sig det inomhus i värsta fall, haha. Sen en urgullig klänning till hon och hon ska bli så fiiin!


Nu sitter jag och väntar på min Älskling och då ska jag se sällskapsresan och ta en till omgång flygande jacob, matfrisk? Jag?

Inte då, hahaha...

Av Johanna - 9 juni 2009 20:49

Lite grin och ögongnugg från Lillans sida så jag la hon i sängen och slog på mobilen hennes på ljudlös så då får vi se om hon somnar. Lenkan har då gjort det iaf, och jag har lite dåligt samvete. Jag var arg på han och hann inte säga förlåt innan han somnat, Känns inte alls bra.

Jag hatar att inte få förklara och säga förlåt när jag tappat tålamodet med honom, vill inte att vi ska somna som ovänner. Nu känner jag mig så elak.

Av Johanna - 9 juni 2009 20:03

Ja han for ju tillbaka till jobbet då, men först la ha Lillan i sängen som somnade typ genast, men ca tjugo min efteråt vaknar hon och bara skriker och skriker och skriker. Pojken tjorvar som vanligt, upp ner, upp ner, upp ner från sängen hela tiden och håller på och Lillan gallskriker.

Ingenting hjälper, inte vagga, inte hyssja, inte tutten. Så jag gav hon barnpanodil och lite välling så nu är hon tyst men vi får väl se hur länge det håller...


Jag är så jävla trött och inte heller den här kvällen blir lugn, det blir ingen dusch, det blir inget lägga sig i soffan och bara vila. Och jag är bara så jävla less, skitdag är vad det är.



Av Johanna - 9 juni 2009 18:48

Helt otroligt vad jag har blivt bra på att laga mat, det är nånting jag varit...jag man kanske inte ska säga värdelös, men... inte-så-vidare-bra-på iaf. Men nu, nu är jag ju nästan mästerkock, det blir ju nästan alltid gott när jag lagar man nuförtiden:-D

Så ja, då förstår ni att jag blev nöjd med dagens middag, RIKTIGT nöjd. Och det blev mycket över så nu kan man äta det flera ggr om:-)


Lenkan är trött och bråkig, men sitter nu här iaf med sin dator. Ska försöka få han att lägga sig snart men det får vi se hur det går, ibland blir det ju lite tokigt och han är bara uppe ännu längre.


Älsklingen är ute med hunden nu och sen så far han tillbaka på jobbet och blir väl där säkert halva natten, det är ju rätt körigt just nu. Igår kom han hem just före midnatt och somnade nästan på en gång, inte så konstigt då. Så det blir många ensamma kvällar den här veckan, inte så kul men vad ska man göra åt det?

Jaja, om det blir lugnt dvs att både Lenkan och Lillan somnar tidigt ska jag slänga mig i duschen och sen i soffan och somna, för jag känner mig rätt trött.

Av Johanna - 9 juni 2009 16:25

Lillan lägger sig på mage och blir arg:

"Abläbläbläbläblä"

Så jag vänder hon på rygg.

Genast vänder hon sig på mage igen och blir arg:

"Abäbäbäbäbä!"

Så vänder jag hon på rygg igen och då gallskriker hon rakt ut istället:

"Blöööööööö!"

Av Johanna - 9 juni 2009 16:06

...på resterande ingredienser sen är det bara börja steka maten, fan vad gött det ska bli! Kan han inte komma hem snart??

Av Johanna - 9 juni 2009 14:53

Är på så sanslöst dåligt humör idag, allt är bara skit. Försökt gå på ändå för att komma på andra tankar, men det är som ofrånkomligt, den där jäkla mensvärken är där ändå. Sur är jag.


Tänte iaf muntra upp mig själv med att göra godmiddag, Flygande Jacob får det bli. Jag har aldrig gjort det förut, Mmn åt en sån pizza igår och fick mersmak. Jag har aldrig gillat jordnötter och varit lite nojjig ang. allergier och så(inte för att jag är allergisk, inte mot nått). Men som sagt jag gorde ett försök igår och det var jäkligt mumma.

Men det får vara slut på fläskerimat nu, så det får bli GI variant med...OFC bulgur- my favorite.


*Rusar upp ur soffan och grabbar telefonen*

...FAAAAN!

Som att det inte var nog med jäkulskap idag så var det den där jäklar tiden hos bvc oxå!

Jag missar alltid den så de får ringa och söka mig. Men nu hann jag iaf ringa och avboka den innan klockan var slagen, jag hade aldrig hunnit i tid annars.

Vad jag är less på dom där jäkla tiderna, visst jag har inte så mycket att göra egentligen, men det känns så. Det känns som att jag inte har tid för nått å så måste man slösa tid på att gå dit, för det känns precis så.

En massa slöseri om tid.

Mäta och väga är ju bra så man vet att hon ökar som hon ska, men det hade man faktiskt kunnat göra hemma. *suck och stön*

Råd som duger till nått får man ju inte precis där, jo typ att man inte "bör" använda gåstolar osv.

Exakt VAD skulle hända om jag använda en sån?

Nu gör jag ju inte det för jag tycker inte att de behövs, men jag tror knappast att bebisar tar skada av det, inte mer än något annat iaf. Men nä, det är väl ytterliggare en av sakerna någon nu kommit på att man inte ska göra. Man får ju inte heller låta bebisar se på tv för då kan de få ADHD(ja, eller hur?),  de får absolut inte åka framåtvänt i barnvagnen, inte ens för en liten stund även fast de sover, nejnej...För att inte snacka om att de blir totalt efterblivna om man inte ammar.

Herreguh vilket dravvel...


...Sa jag att jag var sur idag?

Av Johanna - 9 juni 2009 11:37

Mhm, då var "kärringen" tillbaka igen, fan!

Är på sånt jävla dåligt humör idag, känner mig fet och jävlig. Ofräsch oxå.

Ska man verkligen behöva vänta tills man är sextio år för att bli av med skiten, går det verkligen inte på nått annat sätt???

Jag tyckte väl att jag blivit lite väl fet efter Lördagens party, och visst brukar man väl gå upp nått kilo, men alltså jag kan inte ens ha min vanliga storlek så jag borde ju ha fattat vad som var på gång. Jag blir alltid så jäkla svullen när "hon" är på besök, LESS!

Fyfan för humörsvängningarna, för hormonerna, för vallningarna, FYFAN FÖR ATT VARA TJEJ!

Det är så jäkla orättvist, killar har fan inte sånt här, varför ska vi behöva dras med det? Som att livet inte är tillräckligt jävligt ändå.


Ovido - Quiz & Flashcards