Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Johanna - 4 juni 2009 22:26

...Men nästan iaf, det börjar närma sig slutet men det sista får vi ta imorn. Det är middagsdisken och dammsuga och skura som är kvar, samt vika lite tvätt då förståss.

När vi tog ner hatthyllan så hade den jäkeln släppt av sig bets på tapeten, snacka otur såhär i sista stund. Men det är tur man är uppfinningsrik. Lite tipp-ex och det syns knappt, haha!


Nu är man lite trött kan jag ju säga, hur vi har gått an, som ena riktiga tokar! Men fint blir det!

Så imorn släpper jag bilderna på toaletten, men då är det bäst ni håller i er så ni inte trillar baklänges av avund för snyggast är det:-)


Jag har proffsbäddat i sängen oxå så vi har hunnit ta några fina bilder på Lillan när hon ligger på mage. Det ska bli så fint att rama in.


Nåja nu är det kväll och vi ska nog mysa till det lite i soffan innan vi tvärslocknar:-)

Av Johanna - 4 juni 2009 20:02

Ja vi är igång ännu, fasiken att det aldrig ska bli färdigt!

Nu sätter iaf Älsklingen upp spegeln och badrumskåpet, sen ska han bara ta ner hatthyllan, han har ju byggd en egen som vi satt upp för en stund sen. Det är möblerat färdigt och allt skrot som skulle bäras upp på vinden är burit upp. Nu är det mest finliret kvar, men det är ändå nog så mycket.


Lenkan är då isäng nu iaf, han verkar då inte på ett tag även om han är redigt trött, men så länge han är kvar i sängen är det ju bra...Han har hjälpt till på sitt eget lilla vis under dagen, det vill säga rivit ut alla sina leksaker över hela lägenheten.

Men det får faktiskt ligga. Han får plocka undan det imorn istället.


Nä dax att återgå till arbetet. *pust*

Av Johanna - 4 juni 2009 14:25

Tappade min nässkruv för nån vecka sen...som vanligt.

Hålet är väl typ för stort lr nått för jag tappar jämt dom där och får köpa nya. Så när vi var i Kalix sist for jag in på Fritz Ohlssons och köpte mig en med gängor ist, men inte fick jag i den inte!

Tänkte att den var väl för grov lr nått, så jag beställde en ny nässkruv från Barbarella igår. Idag kom den med posten och såklart gick den inte heller i. FAN! Hålet har nästan växt igen!

Jag försökte med en knappnål och den gick igenom, men inte hänget, så jag provade med ett annat hänge och den gick inte heller. Vettifan vad jag ska göra nu, jag har försökt pressa hårdare, men det händer ändå inget. Skitskitskit.

Av Johanna - 4 juni 2009 12:13

Jag skulle vela säga att det tar sig, men njah...

Jag tycker det ser nästan värre ut än när jag började, men har iaf fått bytt gardiner i vardagsrummet, packat ner lite i kartonger och möblerat om. Känns lite bättre.

Men så går man in i köket för att hämta något och blir nästan illamående, ja alltså så äckligt är det inte, men man börjar ju må dåligt när man ser hur mycket det är att göra. Det tar ju aldrig slut!

Man skulle ju kunna tycka att när man bor i en tvåa kan det inte finnas så mycket att städa, men..eh,joho det finns det!

Hur mycket som helst tydligen...

hojojojoj...tröttsamt.

Av Johanna - 4 juni 2009 10:40

Så ringde mäklaren just, hon ville komma och fota imorn, och ja det var ju faktiskt så det var tänkt så vi sa att hon skulle komma kring tolv. När jag la på luren insåg jag vet det betyder, det betyder att jag måste städa allt detta själv. *sveper med handen över rummet*

Flyttstajla, packa i kartonger, bära upp på vinden, sy gardiner, skura, damtorka, möblera. Hur fan ska jag hinna det?

Känns inte riiiktigt rättvist heller, jag menar...det är ju inte min lägenhet, inte mina grejer och ändå ska jag göra alllt.

För vad hinner han göra när han alltid ska komma hem så sent?

Igår bar han upp EN kartong på vinden och öljetterade ett par gardiner.

Det var mycket det. *ironi*

Jag vet att jag låter elak just nu, och sanning att säga så känner jag mig ännu elakare. Har faktiskt ingen lust att göra allt detta själv. Ingen lust.


Av Johanna - 4 juni 2009 09:53

Har legat och dragit mig och inte alls velat stiga upp, känner mig så trött och seg idag. Är väl för att jag vet att städningen väntar lr nått.

Huvva, känner mig inte alls på humör.


Lillan var extremt gnällig igår, lr ja tom skrikig. Hon gallskrek i flera timmar och ingenting hjälpte så vi tog sista utvägen och gav hon barnpanodil och ersättning och då somnade hon.

Nu är hon likadan igen, jobbigt!

Jag kan säga att hon har kraft i rösten minsann så det går inte precis att undkomma ljudet. Om det är tänderna som spökar får dom tamefan komma fort och inte bara hålla på och jäklas. Sista veckorna har hon ju vaknat mycket på nätterna och skrikit och det blir man ju liiite trött av.

Som sagt idag är en dag då jag känner mig mycket less, less på det mesta.

Av Johanna - 4 juni 2009 09:51

Kärt barn har många namn heter det ju, och det började såhär:

Sven-> Svenkan-> Svenkilenkan-> Lenkan!

Ovido - Quiz & Flashcards