Alla inlägg den 25 juni 2009

Av Johanna - 25 juni 2009 21:29

Vi åt middag på balkongen ikväll när Älsklingen kom hem från jobbet, grillad kyckling och tomatsallad, det var mummah kan jag säga.

Sen satt vi där och surra och mös i kvällssolen tills vi nästan somnade, så då drog vi ut på promenad för att inte göra just det.

Genom stan, längs älven och mot Älvsbacka gick vi, en lagom runda med andra ord, och det var så skönt.

De har redan börjat förbereda för festivalen oxå, en massa staket börjar komma upp och lite tält, vad spännande när det händer grejor!

Ska bli kul när knallarna och karusellerna börja komma så man kan gå med Lenkan nästa vecka. *längtar*


Inatt kör syrran och hennes karl uppåt landet så vi får se om de stannar här i Skellefteå, om det vill, orkar och ids vill säga. I såfall blir det en runda på stan och sen far vi mot Luleå och drar en runda där med.

Av Johanna - 25 juni 2009 17:31

Nu har man suttit resten av eftermiddagen på balkongen och stekt, grillat och friterat så nu luktar det nästan lite bränt.

Började så smått på klänningen igen, men insåg rätt snabbt att det inte går i den här värmen så jag har bara lutat mig tillbaka och låtit solen göra sitt. Och att den har fått arbeta, färg har man fått minsann!


Tog en paus och gjorde en fräsch sommarsallad och så tänkte jag börja grilla lite kyckling snart, och det ska bli såå gott! Men inväntar den dära sambon först, det där med tider är ju inte direkt hans bästa sida, och jag tycker att det är lagomt roligt att få käka själv.

Av Johanna - 25 juni 2009 17:22

Vad less man blir... skulle ju då på BVC som sagt.l

Men eftersom att det är så varmt ute så att man nästa rinner bort, går det ju knappt att ha kläder på sig. Så när jag skulle fara tänkte jag tar på mig min bikini så att det iaf blir svalt när man går dit men tror ni jag hittar den? Eh...nej!

Som jag letade, men hittade icket.

Nå så då blev det ju lite extra stressigt, jag fick snabba mig till Erikslid så pass att jag fick skavsår.

När jag kommer fram är dörren låst och det står att man ska gå in på baksidan. Så jag går dit då, men där är det också låst och det står att man ska ringa på klockan om man ska till distriktssköterskan, men dit skulle ju inte jag. Jag skulle ju träffa en läkare för lillans sexmånaderskontroll.

Och på dörren hänger en lapp att vårdcentralen är flyttat till Hielmdahls vårdcentral lr-vad-det-nu-hette.

Smart! Då kan de ju skriva det på kallelsen i såna fall!

För det första har jag absolut ingen aning om hur man hittar dit och för det andra hade jag inte hunnit dit OM jag vetat.

Så då fick jag svära en del, vända på klacken, lyfta luren och ringa syrran och häva ur mig det.


Vad man blir less på sånt där, nu får man ju såklart betala för besöket när man inte dök upp, oj vad jag har lust med det. JÄTTE!

Av Johanna - 25 juni 2009 12:42

Idag är det ju supervarmt väder och perfekt att enbart ligga i solen och gassa, så jag packade lillans väska med filtar, något att dricka och äta, min iPod, solskyddskräm och gick iväg. Men när jag kommit en bit på väg kommer jag ju på att jag ska ju med henne på BVC idag. Så jävla typiskt, så då hinner jag ju inte, jävla skit. Då får man sitta inne i den här jävla lägenheten då.

Så jävla kul, NOT!!!


Jaja, skit samma, hade några Traderapaket i lådan iaf så det muntrade ändå. En korsett som är hur sexy som helst, såndär retro från femtiotalet, ni vet vita?

Och en lite hög till lillan med kläder förståss:-D

Ovido - Quiz & Flashcards