Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Johanna - 1 juni 2009 21:55

Ringde på mobben, nu "nån som ringer fel" tänkte jag, "jag svarar inte". Men så gjorde jag det ändå, först fattade jag noll, för de verkade inte vara en felringning och sen fattade jag, skolböckerna!

Jag får en stark allergisk chock med röda prickar över hela kroppen, klåda och svårt att andas när jag ska prata i telefon med andra människor. Jag får nästan en panikångestattack dessutom, när jag måste skriva upp en namn lr en adress, HUA JOBBIGT!

Nå iaf, var en kille som ville köpa matteboken så den verkar jag bli av med oxå.


Fick ett mail av en tjej för nån dag sen som undrade om jag kunde hålla den åt henne några dar,tjo pyttsan! Jag skickar åt den som sätter in pengarna på kontot först. Vad tror hon, att jag är nån jäkla affär? Nähä nänänä!

Av Johanna - 1 juni 2009 20:11

...genom stan fick det bli, vi var ju tvungna att hinna hem tills Shrek började på fyran. Så nu sitter vi här och ser den, Lenkan får sig en filtallrik till. Älsklingen drog iväg där nånstans men jag har ingen aning var:-O

Själv blir man ju nedrans sugen på kvällsfika oxå, och Älsklingen som köpte hem gottgottbröd, men varje skiva innehåller 130kcal!!!

Så man kan ju inte ens smaka en:-(

Får bli en drink och te för mig då, se på bara när andra smaskar. *tycker synd om mig själv*

Av Johanna - 1 juni 2009 18:57

"Man kan knulla den hä pitten"

(Man kan snurra den här fisken)

Av Johanna - 1 juni 2009 18:32

Rörmokaren har gått för några timmar sen, och nu är det bara en elektriker som behövs innan det är färdigt:-)

Sen ska ett skåp och en spegel upp och det är klart i badrummet, härligt! Men innan dess...inga bilder, hehe...

Av Johanna - 1 juni 2009 15:38

Alltså fyfan hur det ser ut här, man får ångest över allt som behövs göras. Det är så fruktansvärt rörigt nu så det är hemskt, så städas måste det.

Men vad ska jag göra av all skit? 

Det är grejer ÖVERALLT och ingenstans att stoppa det. Jag vet att Älsklingen blir inte glad när han kommer hem och ser hur här ser ut, men tyvärr, jag kan inte börja röja förrens han kommer med kartongerna så det går att börja fylla. Men det känns så hemskt.

Är inte alls trevligt här hemma, INTET alls.

Guuu va jag längtar tills vi flyttar om man får plats med allt, då kommer vi ha massor med garderober så allas kläder få plats. Fy fånken vad skönt det ska bli, och tvättstuga i källaren och inte i toaletten, LÄNGTAR!

Av Johanna - 1 juni 2009 13:32

Fredagen såg vi det här lilla fölet födas, men lite hjälp av matte och husse. Den lilla familjen var inne och vilade upp sig dagen efter, så bilden är tagen på Söndagen då de fick komma ut i hagen igen. På bilden en och en halv dag gammal.


Lördagen blev det ju kanonväder när vi kommit hem från Happis, så pojken fick springa omkring barfota. Här sitter han framför dammen min Älskling gjort:


Och på Söndagen var vi ju till Lantjärv som sagt. Pojken hittade sig några bilar att leka med och här får han samsa på filten bredvid Lillasyster:-)


Jag hant även få en bild på gänget i hammocken, Gammelmormor till vänster, Josse i mitten och min Älskling till höger, och såklart mina ungar:-)

Av Johanna - 1 juni 2009 12:19

Jag och Lenkan har varit ute nu ett tag, först var vi på promenad med hunden, sen stannade vi här hemma på gården och lekte i sandlådan och gungade lite i gungan. När han busat av sig lite så gick vi för att köpa mjölk, men vi hamnade på stan  istället och provade lite solglasögon och hattar och kläder. Men sen skärpte vi till oss och gick på Ica för det vi kom dit för. Nu har vi kommit hem och han har fått dricka en festis på balkongen. Men där blåste det så mycket så det var direkt in igen sen.

Han är fortfarande lite väl överenergisk så vi får se vad vi ska hitta på för att bli av med det då...

Av Johanna - 1 juni 2009 08:37

Då var det Måndag igen då och inte lika fint väder som i helgen,rörmokaren är här och monterar fast grejorna i toaletten så idag blir det förhoppningsvis klart:-)

 Då antar jag att ni är lite intresserade över hur helgen har varit...lr så är ni inte det, men här får ni en sammanfattning ändå:-)


I Fredags packade jag grejorna och tog sen bilen och hämtade Äsklingen på jobbet, han hade ju åkt inlines dit men eftersom att vi hade lite brådis så hämtade jag upp honom. Sen for vi raka vägen mot Rian där vi badade bastu med Josse&Micke, surrade och drack kaffe.

Sen for vi till Storsien och när vi satt vid kvällsfikat hör vi Kerstin ropa att det är något konstigt med någon utav hästarna och hon kommer springades efter kikaren, och nyfikna som vi var samlades vi vid fönstret och tittade och där fick vi se när hästen sedan fölade!

Det kan vara spännande på landet ibland:-)


Lördagen var det ju lovat finväder, men när vi vaknade så var det ju inte det, rent ut mulet. Så för att slippa stress på Söndagen så drog vi på Ikea. Men först till Siknäs och hämta upp sonen förståss! 

Det var tänkt att blir en snabbis, men nja... det gick ju sisådär. Shoppade allt vi skulle ha och lite till.

Efter det tillbaka till Sien och då hade ju solen hunnit titta fram så pojken fick sig en hink att plaska i och jag satte mig för att sola. Resten av dagen tog vi det mest lugnt.


Söndag och Morsdag tog vi oss en promenad i finvädret, det var om än varmare än dagen innan men det blåste rejält, varma vindar dock.

Efter prommisen hämtade vi upp Lillasyster och for till Lantjärv till moster Teres stuga för att fira mormor, när vi kommer dit sitter bror och far där och inväntar kaffet. Så där fikade vi och gubbarna blev beordrade att montera ihop hammocken och bära ut stolar och dynor och vi satt och surrade en stund.

Sen drog vi tillbaka till Sien och firade Svärmor, lite firad blev man själv oxå! Fick Det nya Personal trainer till wii, välbehövligt;-)

Framåt kvällskvisten packade vi ihop grejorna och for en snabbis till Töre för att hämta kartonger och Ikeakassar och lämna en chokladkartong åt mamsen såklart.

Sen for vi hemåt igen, där fick pojken kvällsfika och sen gå och lägga sig, men inte somnade han inte, han jorvade länge länge...

Under tiden provade jag mitt nya spel och nog blev man lite svettig alltså:-)


En kort sammanfattning alltså, bilder kommer under dagen:-)


Ovido - Quiz & Flashcards