Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

Måndag

Av Johanna - 1 juni 2009 08:37

Då var det Måndag igen då och inte lika fint väder som i helgen,rörmokaren är här och monterar fast grejorna i toaletten så idag blir det förhoppningsvis klart:-)

 Då antar jag att ni är lite intresserade över hur helgen har varit...lr så är ni inte det, men här får ni en sammanfattning ändå:-)


I Fredags packade jag grejorna och tog sen bilen och hämtade Äsklingen på jobbet, han hade ju åkt inlines dit men eftersom att vi hade lite brådis så hämtade jag upp honom. Sen for vi raka vägen mot Rian där vi badade bastu med Josse&Micke, surrade och drack kaffe.

Sen for vi till Storsien och när vi satt vid kvällsfikat hör vi Kerstin ropa att det är något konstigt med någon utav hästarna och hon kommer springades efter kikaren, och nyfikna som vi var samlades vi vid fönstret och tittade och där fick vi se när hästen sedan fölade!

Det kan vara spännande på landet ibland:-)


Lördagen var det ju lovat finväder, men när vi vaknade så var det ju inte det, rent ut mulet. Så för att slippa stress på Söndagen så drog vi på Ikea. Men först till Siknäs och hämta upp sonen förståss! 

Det var tänkt att blir en snabbis, men nja... det gick ju sisådär. Shoppade allt vi skulle ha och lite till.

Efter det tillbaka till Sien och då hade ju solen hunnit titta fram så pojken fick sig en hink att plaska i och jag satte mig för att sola. Resten av dagen tog vi det mest lugnt.


Söndag och Morsdag tog vi oss en promenad i finvädret, det var om än varmare än dagen innan men det blåste rejält, varma vindar dock.

Efter prommisen hämtade vi upp Lillasyster och for till Lantjärv till moster Teres stuga för att fira mormor, när vi kommer dit sitter bror och far där och inväntar kaffet. Så där fikade vi och gubbarna blev beordrade att montera ihop hammocken och bära ut stolar och dynor och vi satt och surrade en stund.

Sen drog vi tillbaka till Sien och firade Svärmor, lite firad blev man själv oxå! Fick Det nya Personal trainer till wii, välbehövligt;-)

Framåt kvällskvisten packade vi ihop grejorna och for en snabbis till Töre för att hämta kartonger och Ikeakassar och lämna en chokladkartong åt mamsen såklart.

Sen for vi hemåt igen, där fick pojken kvällsfika och sen gå och lägga sig, men inte somnade han inte, han jorvade länge länge...

Under tiden provade jag mitt nya spel och nog blev man lite svettig alltså:-)


En kort sammanfattning alltså, bilder kommer under dagen:-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards