Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Johanna - 8 juni 2009 20:56

Och sambon har inte kommit hem från jobbet än, Lenkan har somnat för ett litet litet tag sen men Lillan är fortfarande vaken. Känner mig lite trött faktiskt och det hade varit trevligt att få lägga sig och mysa i soffan en stund, men alltid är det ju nått när man har barn och tja... Lillan sover ju inte än så inget mys blir det här inte...

Tjuri-unge är vad hon är, bara vägrar att somna. Hon borde vara trött tycker jag men hon håller inte riktigt med mig:-S

Av Johanna - 8 juni 2009 18:52

Lillan är supergnällig och ändå har hon ätit och jag har bytt blöja så nu vet jag inte vad jag ska göra. Pojken är övertrött och rent ut sagt jobbig, det är som att han har glidmedel i arslet. Han kan inte sitta still och håller bara på och ramlar och puttar ner grejer på golvet, sliter i saker och smäller och lever om. Trött är jag ju sälv oxå och då blir jag så lättirriterad.

Lugn och ro, ge mig det snälla!

Av Johanna - 8 juni 2009 18:48

Jag visade pojken hur han skulle bygga pusslet en gång och nu har han lagt det själv tre gånger, fan vad duktig han är! Jag tyckte ändå att jag köpte ett "svårt" pussel, men då får man väl köpa ett ännu svårare nästa gång då, haha!


Av Johanna - 8 juni 2009 18:03

Vi gick till Nordanå då istället när Knuten var stängd, men fick vänta bra länge innan Anna och Michelle kom, dom hade ju fått punka på vagnen!  Men de kom tillslut så ungarna fick leka ett tag, men det vart så himla kallt så vi avslutade och gick på stan istället. Jag köpte ett pussel och ett memory åt pojken, han har ju inte så mycket sånt och pussel gillar han ju att lägga.

Sen började det närma sig middagstid så vi for på Dallas och käkade pizza(woupsi) och Jonathan dök oxå upp.

På vägen hem var jag bara tvungen att snippa förbi Åhléns en snabbis, fann mig ett par flipflops, kanske rätt otajmat med tanken på kylan ute men nångång borde vi väl ändå få lite sommarvärme eller?


Nä nu måste jag och pojken provspela memoryt:-)

Av Johanna - 8 juni 2009 12:24

Ja då small det till så fick man huvudvärk, inte så trevligt, men ja det går väl över...


Jag har nu bestämt mig för att återgå till metoden som funkade, ang Beach2009 alltså. Jag ska köra GI igen, det funkar inte riktigt att gå omkring hungrig. Jag har ju fortfarande kvar dom där pulverdrinkarna så visst tänker jag försöka ta nånsån då istället för fika om jag är sugen, men gå omkring hungrig tänker jag inte göra. Det skapar ju bara ett större sug som gör att man fuskar rejält istället och skapar ju ångest även om man bara äter så lite som en portion mat.

  Jag förstår verkligen de som för ätstörningar när man går på såna där dieter, man blir ju helt skadad och viktfixerad. Något som jag aldrig varit. Jag har ju lite sjuka ideal och alltid haft, men jag har aldrig varit fixerad vid vikt och suttit och räknat hekton.

Jag tror att om jag kör GI, håller nere kolhydraterna och slutar helt med socker och tränar lite mer så kommer jag gå ner dom här kilona. Jag ska prova det iaf.

Så imorse åt jag GI frukost, keso med banan och kiwi, och jag kände mig inte hungrig efteråt som man gör när man dricker drinkarna där. Och då kommer jag nog inte gå omkring hela dagarna och bara tänka på mat heller, finns ju liiite viktigare saker att lägga tankarna på.

Av Johanna - 8 juni 2009 12:06

Ja, pojken verkar ju vara på bråkhumör idag, ända sen han vaknade har det varit trots och bråk. Men vi skulle ju gå på Knuten var det tänkt då blir det bättre, men så kollade jag hemsidan och då var det visst stängt idag:-(

Fasiken oxå, som pojken har längtat!(och jag med)


Men då får vi gå till Nordanå istället då, Anna och Michelle hänger på som väl är:-) Det blir bra å får pojken leka av sig lite, så kanske man får lite lugn och ro sen...

Av Johanna - 8 juni 2009 09:57

Lenkan var lite sådär tjorvig igår innan han la sig så det hann bli rätt sent och då är man ju tröttare idag förståss. Han har inte klivit upp än!

Lillan har dock varit vaken länge och "pratat" så jag fick smyga ut ur sovrummet så att hon inte skulle märka mig, så nu sitter jag här. Men jag gissar på att Svenkilenk vaknar väldigt strax, och då får man ju plocka upp Lilaln med.


Igårkväll såg jag två av sällskapsresorna på raken, Lenkan såg en kvart av första samma med sambon och Lillan, sen kom visst John Blund på besök. Så jag fick sitta där ensam och fnissa. Stekte upp dinkelplättarna som Gustav gjorde i Lördags men som jag inte hant smaka, och dom var ju supergoda, Tack för receptet Anna! Dom ska vi helt klart göra fler gånger:-)

Ovido - Quiz & Flashcards