Direktlänk till inlägg 9 juni 2009

Jäkla skitdag

Av Johanna - 9 juni 2009 14:53

Är på så sanslöst dåligt humör idag, allt är bara skit. Försökt gå på ändå för att komma på andra tankar, men det är som ofrånkomligt, den där jäkla mensvärken är där ändå. Sur är jag.


Tänte iaf muntra upp mig själv med att göra godmiddag, Flygande Jacob får det bli. Jag har aldrig gjort det förut, Mmn åt en sån pizza igår och fick mersmak. Jag har aldrig gillat jordnötter och varit lite nojjig ang. allergier och så(inte för att jag är allergisk, inte mot nått). Men som sagt jag gorde ett försök igår och det var jäkligt mumma.

Men det får vara slut på fläskerimat nu, så det får bli GI variant med...OFC bulgur- my favorite.


*Rusar upp ur soffan och grabbar telefonen*

...FAAAAN!

Som att det inte var nog med jäkulskap idag så var det den där jäklar tiden hos bvc oxå!

Jag missar alltid den så de får ringa och söka mig. Men nu hann jag iaf ringa och avboka den innan klockan var slagen, jag hade aldrig hunnit i tid annars.

Vad jag är less på dom där jäkla tiderna, visst jag har inte så mycket att göra egentligen, men det känns så. Det känns som att jag inte har tid för nått å så måste man slösa tid på att gå dit, för det känns precis så.

En massa slöseri om tid.

Mäta och väga är ju bra så man vet att hon ökar som hon ska, men det hade man faktiskt kunnat göra hemma. *suck och stön*

Råd som duger till nått får man ju inte precis där, jo typ att man inte "bör" använda gåstolar osv.

Exakt VAD skulle hända om jag använda en sån?

Nu gör jag ju inte det för jag tycker inte att de behövs, men jag tror knappast att bebisar tar skada av det, inte mer än något annat iaf. Men nä, det är väl ytterliggare en av sakerna någon nu kommit på att man inte ska göra. Man får ju inte heller låta bebisar se på tv för då kan de få ADHD(ja, eller hur?),  de får absolut inte åka framåtvänt i barnvagnen, inte ens för en liten stund även fast de sover, nejnej...För att inte snacka om att de blir totalt efterblivna om man inte ammar.

Herreguh vilket dravvel...


...Sa jag att jag var sur idag?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards