Direktlänk till inlägg 3 juni 2009

Bvc- vad vet dom egentligen??

Av Johanna - 3 juni 2009 14:51

Har just kommit hem från BVC där vi mätt och vägt Tjockisklumpen, hela 6.2 kg, impade va?

Nå när vi lika var där tänkte jag höra om råd hur vi ska göra när hon inte dricker vatten. Dels blir hon ju hård i magen när hon inte dricker ordentligt och dels så blir hon ju uttorkad när det är varmt. Men hade hon nå råd, nej såklart inte. "Du får prova dig fram", vad är det för ett jäkla svar??

Vad är det för vits att man går dit egentligen?

De verkar ju inte veta nånting, hur var det inte där när Lillan inte växte? Inte sa de nånting om att jag skulle sluta amma och gå över helt på ersättning, nej bara "ni gör som ni vill", ja just det...Bra svar, det är tydligen viktigare att man ammar än att barnet är mätt.

Nä jag har då inte fått ett enda vettigt råd därifrån kan jag ju säga.


 Nå annars då?

Ja, imorse så fick Älsklingen stjutsa mig och kläpparna till Knuten så där har vi spenderat hela förmiddagen, det var trevligt.

Surrade lite med Anna och Sarah som btw kanske får sig en bebbe imorn! *håller tummarna*

När det var dags för stängning kom min Älskade Älskling och hämtade upp oss och sjutsade oss hem. Och när han nu tagit sig tid för att göra det för mig betyder det att han kommer jobba sent ikväll, men det får man ju ta då...

Och jag kan ju säga att jag känner mig helt slut  huvudet, jag förstår inte hur nån kan orka med att jobba på dagis. Jag har fullt sjå att bara hålla reda på min egen unge, för att inte tala om hur livat det är där med alla barnen. Skrik och spring hela tiden, ja det är verkligen inget jag skulle orka med att jobba med.  En eloge till de som gör det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards