Direktlänk till inlägg 10 juni 2009

Doften av brödbak sprider sig i hemmet...

Av Johanna - 10 juni 2009 17:01

Eftersom att den här dagen verkligen känns som en av årets jobbigaste dagar med trots och bråk, tänkte jag att vi passar väl på att bakar lite granna då.

Gick väl sisådär, då klåfingrade han bara ännu mer, men då fick han iaf göra nått.

Nu satte jag han dock framför en film så att han inte är i vägen under gräddningen, dessutom börjar han bli övertrött och jag vill inte att han somnar. Egentligen får han ju bara se film två ggr per dag och det här är tredje gången, men vi har ju som inte varit ut idag *fy skäms på mig* så då får man väl släppa lite granna på det.

Men inte är det så lugnt för det, mycket gnäll för ingenting hela tiden. Så vi får hoppas att sambon dyker upp snart så jag får börja med middagen och gå lägga pojken sen. Han orkar inte vara uppe så länge när han inte sover middag ibland somnar han ju före sex på eftermiddage och som det ser ut nu kommer det kanske bli något liknande idag.


Förövrigt kan brödbaket lika gärna gå åt skogen då jag som vanligt inte kan följa något recept utan bara ska hålla på och ändra på det i största möjliga mån. Nåväl första paret limpor är i ugnen nu, och andra ska åka in sen efteråt. Blir det något vettigt av det lovar jag att släppa recepten!

Ser då lovande ut iaf:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards