Direktlänk till inlägg 11 juni 2009

Torsdag

Av Johanna - 11 juni 2009 10:24

Nu har jag och Lenkan just ätit frukost, Te och det goda Grötbrödet, det var gott! Lillan fick sig visst en vällingflaska i morse så det är inte så bråttom med gröten hennes ännu, så då få man ta det lugnt ett tag till då.


Jag funderar på att flytta ut hennes spjälsäng ur sovrummet och ha den i köket lr nått, för hon vaknar alltid så tidigt varje morgon och lever om.

Ja, hon är ju på glatt humör då, men hon testar rösten även fast det verkligen inte behövs, vi vet nämligen redan vad hon har för röst resurser. Inte nog med att man själv inte uppskattar en massa höga toner tidigt på morgonen så väcker hon ju pojken oxå, och då är det liksom kört.

Rätt omöjligt att somna om då. Han har ju nämligen röstresurser han med och munnen där går i ett i ett.

Det är ju inte så att hon vill upp på en gång heller, då hade det ju varit en annan sak, utan hon ligger där och skojar och pratar och skriker och är nöjd med det.

Men nja... inte jag.

Hon får gärna hålla på, men helst i ett annat rum då...

Älsklingen håller dock inte med mig, det är ju verkligen pappas flicka det där och han vill ha hon i samma sovrum. Vi får se vad lite övertalning kan göra...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards