Direktlänk till inlägg 22 juni 2009

Uppdatering av helgens bravader...

Av Johanna - 22 juni 2009 10:04

Helgen blev riktigt trevlig om än inte som planerad. Vi var ju bjudna på fest hos Tomas och tänkte spendera hela helgen här i Skellefteå. Men det ändrades på i sista sekund.

Så vi drog redan på Torsdagen till Storsien och kom dit sent som vanligt, där vart det kvällsfika och sen att glo på tv.

Midsommaraftonen firade vi med Urban, drack lite vin, lite öl och lite cider, grillade och hade trevligt, men tog det mest lugnt.

Lördagen solade vi mest hela dagen, jag plockade lite blommor och band mig en midsommarkrans och sen drack vi lite Sangria(lr mest jag) och mot kvällen drog vi in  till Kalix, svängde förbi Persson och tog oss nå öl, nå grogg och några shots. När klockan var slagen skyndade vi oss till Vassholmen där det var galej i full gång. Vi dansande, surrade, träffade en massa folk, Anna och Vicke bland annat och hade det allmänt trevligt.

Det var en riktig succé det där.

Persson var snäll och lät och slagga på soffan, men tidigt skulle han upp och fiska så vi fick snabba oss lite iväg, liiite trötta sådär.

Söndagen solade vi oxå en himla massa, och var en liten sväng till Lantjärv och hälsade på min moster och mormor, och halva familjen var visst redan där, så fullt hus med andra ord. Vi fikade och surrade ute i solen:-)


På vägen hem stannade vi i LuleåÖsterns pärla och åt, när vi satt där och vänta så visade det sig att kunderna runt omkring fått vänta jättelänge på sin mat, ett par reste sig till och med upp och gick!

Maten våran kom dock inom rimlig tid till oss, men personalen var inte de trevligaste man träffat precis. En man var så irriterad över den långa väntan och att hämtmaten gick ut före maten till resturangkunderna, och tjejen som jobabde var allmänt otrevligt och ställde sig och tjafsa med mannen! Det hade väl räckt med att hon bett om ursäkt, sagt att hon skulle se vad hon kan göra och inget mer. Men nej hon ropade tom efter honom när han gick till sitt bord!

Om det inte vore för att maten var så satans god hade jag inte rekommenderat stället, men de har lite konstiga rutiner. Nog prioriterar man väl matgästerna inne i resturangen före hämtmaten?

Men som sagt maten smakade iaf, och vi behövde inte vänta så himla länge.


Kvällen var sen även denna Söndag då vi var hemma, vi satte oss och knåpade med familjealbumet, och sen gick jag och la mig, fotboll var det visst på Tv:n, inte min tekopp och man säger så...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards