Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Johanna - 5 maj 2009 22:58

Nu är halva klungan nersmittade. Just efter senaste inlägget postades hörde jag gråt och hulkningar från sovrummet...

Stackars liten, mitt där han låg och sov så kom det. Och över hela han var det sen, så jag fick ta och torka av överallt med tvättlappar och tvål, vill ju ogärna ställa han i duschen trött och sjuk men egentligen hade det behövts.

Men nu verkar han lite nöjdare, han får sova på en madrass på golvet utmed mig inatt. Allt i sängen hans fick jag ju hiva ut på balkongen, får ta tag i det imorn. Om inte jag oxå blivit drabbad tills dess vill säga. Nej, nej och nej!

Av Johanna - 5 maj 2009 22:23

Nu har vi officiellt magsjuka här hemma!

Svärisarna hade ju fått det i helgen, men för att försäkra oss att vi inte skulle få det så gick Älsklingen aldrig in i huset utan hon återlämnades lillflickan utomhus. Och vi har inte alls haft några känningar här även fast vi nästan suttit och väntat på det.

Men nu efter middagen började den skymta bakom hörnet, och illamåendet slog till med en smäll hos Någon.

Någon har spenderat en del tid tlilbedjande porslinsguden så nu vet vi vad vi har att vänta när Någon smittar ner Resten. *rys*

Man tyckte innan man fick barn att magsjuka var jobbigt, men efter att man fått barn vet man VERKLIGEN vad som menas med jobbigt!

När sonen fick magsjuka förra året, hade han det tre ggr efter varann, och det var inte lindrigt kan jag säga. Han var ju så liten då och förstod inte riktigt hur han skulle göra när det kom upp, ojojoj. Han bara satt där när det kom, och under natten var han så trött så han visste varken ut lr in. Låg kvar på rygg och hulkade och grät  så man fick springa dit så att han inte skulle kvävas.

Huvva! Jag vill inte ha hit det. Vill inte!

Fan.

Skit.

Av Johanna - 5 maj 2009 17:04

Jag lyckades med att ninja hem värsta fina sommarklänningen, wihooo! Men det stod inte vad säljaren skulle ha i frakt så vi får väl se hur lurad man blir där då.

Vann en auktion på en annan fin klänning för någon dag sen då, men inte förns igår fick jag vinnarmailet. Och säljaren hade missat clearingnr, så jag mailade om det. Men fick inte svar förns idag igen, och skulle överföra direkt men ändå gick det inte så jag mailade igen, men inget svar...

 Men ååååh, vilken tid det ska ta!

Nog sitter väl alla andra lika mycket vid datorn som jag, lr?

Av Johanna - 5 maj 2009 15:51

Storskrutt satt och såg film vid datorn, men blev så vansinnigt gnällig så jag sa åt han att gå och lägga sig. Sagt och gjort la han sig här i soffan utmed lillskrutt varpå denne satte igång gnölandet. Någon minut senare var gnället slut och de båda sov. Så nu dubbelsnarkas det här:-)


Jag ninjar förfullt på Tradera, men det går inte så himla bra:-(

Jaja, borde egentligen inte alls hålla till där, men det är ju så skoj och spännande så man kan ju bara inte låta bli!

En lugn dag framöver ska jag oxå sätta igång, men ska börja med att lägga ut lite skolböcker på Blocket först,de behöver jag verkligen bli av med. Sen kan jag sätta igång med lite annat:-)


Av Johanna - 5 maj 2009 13:34

Har suttit och spelat Super mario galaxy med pojken, har ju bara regnat så gå ut till en lekpark har man ju inte lust med direkt. Han har faktiskt suttit still länge och "spelat" med mig, men nu lessnade han visst. Drog iväg efter golvet med nån bil. Så då la jag ner, kan ju inte sitta sådär hela dagen...

Han är lite rastlös just nu, så då får vi se vad vi ska hitta på. Borde ju städa lite, men det brukar han sällan uppskatta.


Vid tio skulle ju mattläggaren komma hit, men har han dykt upp?

Eh...nej.

Som vanligt då.

Men vi har faktiskt bestämt oss vad vi ska ha för mattor, och jag tror det blir fräsigt:-) Han skulle komma för att diskutera om han är villig att lägga precis som vi vill ha det, det är kanske inte så troligt, men i annat fall blir det nog bra ändå...


Väntar även på att mäklaren ska ringa, igår skulle hon hört av sig men icket det. Jag är inte ett dugg förvånad.

Jag är liiite otålig, man vill ju som veta om budgivningen ska starta snart, vill ju veta hur många intresserade och hur mycket vi är villiga att betala för det.


Av Johanna - 5 maj 2009 10:02

Har fått ringa samtal även idag, glömde ju bort det viktigaste igår nästan. Jag hade ju bara begärt mammapenning till och med sista april(tror jag det var, bäst jag kollar upp det!). För jag hade ju tänkte jobba lite i sommar,men nu blev det inte så. Dels fanns det inte jobb och dels så insåg jag ju hur skönt det hade varit med en helledig sommar:-D

Så då har jag fått ringa efter blanketter idag då så jag kan fortsätta vara ledig, men då är frågan hur länge?

Jag skulle ju vela komma igång med studierna igen så jag blir färdig nångång, men samtidigt är det ju inte alldeles dumt att vara hemma heller.

Vi får ta någon diskussion jag och Herrn så får vi se vad vi kommer fram till.

Av Johanna - 5 maj 2009 09:00

Slagit besökrekordet med råge, över 100 unika besökare!

Det var värstingens vad intressant man var då. *skrattar nervöst*

Ovido - Quiz & Flashcards