Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Johanna - 8 maj 2009 21:34

Darlingen förkunnade tidigare att det var hockey ikväll, och ja, jag tänkte att det går väl bra. Nog vetti jag kommer på något att hitta på under tiden. Men nä det är verkligen pisstråkigt, jag har inte lust att hitta på något nu på kvällen heller och sätta mig i soffan och uggla klarar jag bara inte av.

Finns det något tråkigare än sport? Finns det nå tråkigare än hockey?!

Nä fy och blä, jag går och syr mig en kjol till imorn ändå, heippa!

Av Johanna - 8 maj 2009 20:40

Han har inte sovit på hela dagen och har inte gått ligga ännu, vad ska man göra???

Han går ju aldrig och sover, bara lever om som en jag-vet-inte vad, jag orkar fan inte mer. Gå lägg dig nångång!

Man är ju helt slut i skallen av allt "vad gör du?", "vad är det där?", "varför det?", give me som silence please...

Munnen går i ett i ett, aldrig är han tyst, det bara maler och maler. Man blir ju helt knäpp i skallen tillslut.

Att han aldrig blir hes ens, fattar inte hur nån kan prata sådär mycket, han är tamefan värre än mig!


Av Johanna - 8 maj 2009 16:30

Då hällde jag upp pojkens smågodisar i en mugg för att han INTE skulle tappa ut dom på golvet. Han fick ett sånt där godisrör på hjul ni vet, och det hade ju kanske inte gått så bra för honom att få ut godisarna utan att spilla, därav av min geniala idé. Men vad tror ni hände iallafall?

Jo alla dessa minimalakulor ligger just nu utspridda över hela vardagsrumsgolvet.

Jaha...så nu kommer man alltså gå omkring resten av veckan och trampa fast dessa under strumpan, fan vad nice! *morr*

Jag hade kunna haft större tålamod om det inte vore för att han tappade ut nästan alla mat på marken när vi skulle äta på mässan. Och det fast jag gav det försiktigt åt honom och bad honom hålla i det ordentligt, men nej, på en gång rakt ner i backen.

Detsamma var det med en ballong han fick, jag knöt fast den i vagnen och sa åt han att inte röra för då kommer den flyga iväg, vad tror ni han gjorde? Fick loss knuten och släppte iväg ballongen, ARRRGH!!!


Jaja, det är så det är, men ändå irriterande.

Nu släpper vi det och tänker på något annat istället, om mäklaren bara nu kunde svara!!!

Av Johanna - 8 maj 2009 16:14

...en sväng och det var ju trevligt, köpte det vanliga, munkar och godis åt pojken:-) Han fick köpa en lott och vann en liten hund och sen fick han kasta prick och fick lite godis.

På vägen hem ringde mäklaren och sa, ja vad var det han sa?

Det hade ni väldans gärna vela veta va?!

Men just nu säger jag inget, skall ringa upp han nu och ge han besked, Hejdå på er!

Av Johanna - 8 maj 2009 13:06

Nu är det helt klart vilka mattor vi ska ha i badrummet, Älsklingen ringde mattläggaren i morse så på Måndag sätter dom igång. Jag säger då det, det kommer bli så snyggt, för vi får precis som vi vill ha det:-)

Jag ska fota så det blir en före och en efterbild sen så att ni får se skillnaden, och ja, jag tror faktiskt det kan bli redigt fräsigt även med plastmatta. Och det blir inga blommor, inga båtar och inga läbbiga frukter.


Det blir coolt!

Av Johanna - 8 maj 2009 11:48

Nu blir det dursen och sedan att gå på vårmässan, men det gäller att hålla hårt i telefonen! Tänk om man skulle missa samtalet? Nej det får inte hända.


Men nog tycker jag de är långsamma, det har ju gått över en timme nu och ingen har budat över oss, arrrgh! Är folk så obrydda?

Huu, så nervös jag är, come on!

Sätt fart nu dåå!


Av Johanna - 8 maj 2009 10:44

Japp nu ringde dom, så nu jäklar är budgivning igång. Wiiie!

Det pirrar i hela kroppen, vad spännande, hohoho...

Ovido - Quiz & Flashcards