Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Johanna - 25 maj 2009 22:23

Jag är mycket hoppfull!

Imorse vägde jag 62.7 om jag inte minns helt fel och nu väger jag 62.1, och man väger ju oftast som minst på morgonen innan man ätit. Så nu ska jag ta dagens sista drink och en kopp te och sen somna med hopp om en smal sommar:-D

Av Johanna - 25 maj 2009 20:55

X:et ringde tidigare och jag fick prata en liten stund med min Lenka. Oftast brukar han inte vela prata, jag vet inte varför  men han blir blyg på nå sätt. Men nu ville han det. Och det var lite jobbigt, jag fick kämpa för att hålla borta tårarna och prata ordentligt så att han inte skulle märka något. Han har blivit så stor och pratar så bra nu, och ahar så mycket att säga.

  Saknar han så mycket när han inte är här, och det är så jobbigt att tänka på vad han gör och var han är så jag försöker att bara slå bort tanken. Såklart kommer det ju över en varje dag, när man ser hans leksaker, när man ser hans vagn i källaren, hans stol i bilen. Man tänker på vad han skulle ha gjort och sagt om man var här och det gör bara så ont ibland.

Det känns inte riktigt rättvist att jag inte få ha han alltid hos mig, men det är ju just FÖR ATT det ska vara rättvist han bor såhär. Jag tvivlar inte på att X:et saknar han minst lika mycket när han är hos mig. Men jag vill ju ändå att han ska vara hos mig alltid, jag vill att han ska somna hemma hos mig, jag vill få se honom varje dag. Jag vill veta vad han gör och säger, när han skrattar och gråter, när han gjort illa sig och när han lärt sig något nytt.

Jag vill vara där han är.

Av Johanna - 25 maj 2009 20:43

Vaddå har jag missat nått lr? Det verkar visst vara fredag idag lr nått, för jäklar vad det dunkar inne hos grannen. Antingen har de köpt nya högtalare lr så är det vild fest på gång.

Jag är inte den som gnäller över att grannarna låter illa då jag inte är direkt ljudlös själv, men såhär har det då aldrig bruka låta. Nu är musiken igång gärnet, skitmusik dessutom. Om de åtminstonde hade kunnat spela något trevligt, men icket...

Jaja, vi får väl se hur länge de håller på...


När Älsklingen kom hem från jobbet vid fem(ough, tidigt!) så drog vi ner en snabbis på stan, HM ska visst få in en riktigt snygg bikini som jag skulle kika på men nej, den fanns inte. Skit oxå! Får springa ner sen en gång till i veckan och kolla. Jag bara MÅSTE ha den!!

Så vi sprang in på Lekia lr vad det nu heter och köpte Lillan en pipmugg, inte kan hon ha den där billiga gratismuggen vi har hemma, nejnej *skakar på huvudet* så det fick bli en Dr. Browns.

Vi tänkte dra på Coop men det vart inte, nån inlinestur vart det inte heller då det blåser så förbaskat ute och då blir det ju bara jobbigt att åka i motvind.

Nu har skorvarna lagt sig i säng redan så jag sitter här ensam, skit är det på tv:n och jag är hungrig. *stackars mig*

Av Johanna - 25 maj 2009 14:05

Jag tänkte att Lillan skulle få sig en liten smakportion nu här för en stund sen. Så jag värmde en halv burk åt hon, jag tänkte att det kanske blev nog så mycket, men vill hon inte ha finns det ju andra som gärna slickar i sig det(hunden).

Men när hon glufsat i sig allt skrek hon efter mer, så det var bara att värma resten då. När det var slut var hon fortfarande inte nöjd! Men sicken en! Men efter någon majskrok vart hon iaf nöjd och nu sitter hon och ser Oprah Winfrey, sötunge!

Av Johanna - 25 maj 2009 12:58

Nu har vi varit en sväng broarna runt, vovven, Lillan och jag. Lillan ligger nu och rullar runt lite här och lite där på vardagsrumsgolvet och jag intager min andra drink för dagen.

Soligt och fint äör det ute och fläktar lite grand så det var verkligen härligt med en promenad, men såklart fick jag skavsår:-S

Nu ska vi vänta tills solen kommer till våran balkong så kanske man kan sätta sig där en stund.

I brevlådan låg ett traderapaket med en dress till Lillan, men jag blev lite missnöjd för färgen stämde inte överens med bilden riktigt. Dessutom låg ett paket med paljetter i lådan, så nu behöver jag bara en klänning att fästa dom i:-)

Av Johanna - 25 maj 2009 10:07

Start:

17 Februari

Vikt: 63.5 kg

Byst: 95 cm

Under byst: 79 cm

Midja: 78 cm

Navel: 95 cm

Stuss: 96 cm

Höger Lår: 55 cm

Höger Överarm: 32 cm

Idag:

25 Maj

Vikt: 62.7 kg (-0.8 kg)

Byst: 94 cm (-1 cm)

Underbyst: 79 cm (+/-0)

Midja: 76 cm (-2 cm)

Navel: 95 cm (+/- 0)

Stuss: 95 cm (-1 cm)

Höger lår: 54 cm (-1 cm)

Höger överarm: 31 cm (-1 cm)


Ja som ni ser har jag bara gått upp under senaste månaden...Det var inte så uppmuntrande att mäta mig denna gång. Men jaja, nu känner jag mig extrapeppad, NU JÄKLAR!

Jag blev faktiskt lite förvånad den här gången, jag visste ju att jag inte gått ner något, men jag har kännt mig så mycket smalare av någon outgrundlig anledning. Men nu SKA jag bli av med ryggfläsket, och på tal om det...

 Huri fasiken kommer det sig att på mig sätter det sig på RYGGEN???

Jag har inte sett nån annan människa med endast ryggfläsk, inte en endaste.

Varför sätter det sig där på mig för?

Varför kan inte det sätta sig på rumpan som på de flesta andra kvinnor?

Här går man omkring flat-ass med ryggfläsk, det ser ju helt puckat ut!

Hur får man bort det?

Av Johanna - 25 maj 2009 09:37

Hantverkarna kom faktiskt på utsatt tid imorse!

Helt otroligt va?

Så nu har vi ingen toa på jag vet inte hur länge, hoppas innerligt att de kan göra det där fort nu! Jag hörde nå snack om att de kanske hinner sätta tillbaka toan till på Fredag, men det tvivlar jag rätt starkt på. Blir ganska jobbigt om vi inte har toa när Lenkan kommer hem igen.

Ja, Lenkan ja... *saknar*

Av Johanna - 25 maj 2009 09:23

Men vilket jäkla strul det var att få igång datorn! Trodde där ett tag att den höll på att krascha och att jag skulle  vara tvungen att starta den andra datorn. *Suckar ljudligt*

Kan ni förstå vilket problem det hade varit? Jag menar datorn ligger i soffan två meter bort, och det är bara såååå jobbigt att starta den. Först måste man trycka på en knapp och sen måste man klicka med musen för att logga in, ahmen guuuu så tröttsamt! Den här datorn puttar man bara lite på musen så startar den. Mycket lättare...


shitt desäjmm, Nu sitter jag här med min allra första drink framför mig. Har inte tordas smaka än, men den luktar iaf gott.

På kartongen stod det att om man ska ersätta alla måltider på en dag så ska man dricka fem såna drinkar(Hur många dricker du Anna?), och då var jag ju så smart igår att jag kom att tänka såhär: 25 påsar i en kartong, fem drinkar per dag, alltså räcker kartongen i fem dar, då ska jag drick FEM chokladdrinkar i FEM dar, kommer jag bli less lr kommer jag bli less???

Ja så jag måste nog knalla ner och köpa fler sorter.

Om jag ska ersätta alla måltider då vill säga, vi får se.

Egentligen behöver jag ju inte det när det bara är sistkilona kvar. Men jag tänkte att jag kan ju testa hur länge jag klarar av det. Som alla vet har jag ju inte världens bästa självdisciplin så jag kanske bara klarar två dar. Men det återstår ju att se det...


...Och nu har jag smakat, men jäklar, ska det smaka sådär?! Det är väl inte direkt äckligt, men alltså det är ju som att dricka kall välling med chokladsmak! Haha, det här kommer inte funka många dar...*asg*

Ovido - Quiz & Flashcards