Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Johanna - 18 maj 2009 22:31

Jo, när Älsklingen kom hem åt vi middag och drog sen ut på promenad, blev en lite kortare genom stan bara då han var lite mör efter inlinesåkandet. Men skönt var det, fast jag tyckte det var lite småkyligt faktiskt.


Och nu har jag lagt upp en Provauktion på Tradera, så får vi se om det är något för mig:-) Buda är dock något jag gillar,hehe, men man måste ju så om man kan få något för allt skrot man har liggandes:-P


-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-


Och här kommer lite bilder på brallerna jag sydde todäj!

Av Johanna - 18 maj 2009 19:00

Japp, och den vart riktigt fin. Lite för stor så Lillan lär inte kunna ha den än...

Sen kunde jag såklart inte låta bli, utan det blir ett litet broderi på ena byxbenet, så sött!

Av Johanna - 18 maj 2009 14:55

Nu är det sommar och man kan knappt tro det!

Jag tycker hela våren har gått så fort, det är ju bara någon vecka sen man var och åkte slalom och det var snö nästan överallt, och nu är det bikiniväder. Hur underbart som helst!
Det är inte så länge jag suttit på balkongen och redan är jag röd, ja vad ska manh säga... HÄRLIGT!

Av Johanna - 18 maj 2009 13:52

Nu har Lillan och jag vandrat borarna runt, lr Lillan gick inte så mycket. Hon bara satt där i vagnen och sa ingenting och somnade dessutom, hmmpff!!

Nåja, då var det bara jag och voff som fick traska i tystnaden då, men det var skönt. Och SCHWETTIGT! Ändå hade jag min "svala" sommarklänning på mig, och inte hjälptes det, man sku haft bikini.

Jäklarns vilken härlig dag det här är:-)


Men nu ska jag gå och sätta mig på balkongen i bikini med en tidning och kanske möjligtvis lite apelsinjuice med ordentligt med is och lite spets, HOHO!

Av Johanna - 18 maj 2009 11:19

Satte mig för att sy ett par puffbyxor åt Lillan, men tösabiten var rätt missnöjd vilket gjorde att jag tappade koncentrationen och både klippte och sydde fel.

Så jag har fått klippa nytt, sprätta upp och sy om igen. Men nu ser det bättre ut.

Lillan, ja hon har somnat dessutom. Tänkte sy ett set med tunika och byxa, men nu vettifan om tyget räcker till en tunika, men det återstår att se. Byxorna lär bli läckra iaf:-D


Och inte har man varit ut än i vackervädret, lite dåligt samvete har jag faktiskt...

Av Johanna - 18 maj 2009 08:29

"Tjugo år av fullständig skuld, och jag skäms inte ett
ögonblick.
Faktum är att jag inte tror på skam.
Jag tror på att vara skamlös.
För detta enda vet jag: Frihet är inget man får till skänks.
Frihet är något man erövrar.
Vi är just så fria som vi gör oss till.
Vi får den plats vi tar.
Där vi står idag är dit vi själva gått. Det här är vår historia,
och vi har rätt att vara stolta.
Skyldiga är vi tveklöst, men vad vi är skyldiga till bestämmer
bara vi själva! "


Utdrag ur Jonas Gardells bok Oskuld.

Av Johanna - 18 maj 2009 08:21

Och vad ska man hitta på idag då?

Det är ju riktigt soligt så en långpromenad måste man ju givet ta, och hoppas det är tillräckligt varmt för lite solning. Färg behöver man få:-)

Älsklingen for just till på jobbet på Inlines och jag blev oxå sugen på en tur så vi får se hur jag gör.


Hoppas gubbarna kommer uti toa idag, Älsklingen skulle ringa efter dom så man tycker ju att dom borde känna sig lite pressade då. Lägenheten börjar verkligen behöva göras iordning för visning snart. Blir lite dålig tajming om vi måste ta det under semestern:-S

Ovido - Quiz & Flashcards