Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Johanna - 7 maj 2009 20:39

Faran över!

Det var en kortvarig magsjuka det där, man börjar nästa undra om det alls var magsjuka! Lenkan mådde ju dåligt och kräktes natten igenom, men ingenting på morgonen och resten av dagen. Och han har inte kräkts alls sen dess, inte ens lös i magen. Älsklingen mådde ju som sämst men mådde då helt bra igår på eftermiddagen och har inte mått dåligt sen dess heller. Jag mådde ju typ inte dåligt alls, lr jo jag "mådde" en gång men inte mer än det.

Så här verkar vi då friska, har tom varit en sväng broarna runt+ lite till idag och det var ju skönt. Städat bort kräkslukten i lägenheten har vi gjort oxå, och fått tvätta massor. Stackars Lenkan som spydde ner sängen och efterföljande sängkläder flera gånger om.


Men nu mår vi iaf bra, Lillan ligger i sängen och tittar på mobilen och pojken strular. Han har varit uppe för att hämta tredje kudden nu, fyllt vattenflaskan en gång och nu väntar jag bara på "Mamma ja måtte pinka".

Han har inte sovit något idag så jag tycker han borde vara tröttare än så här, men tydligen inte. Hoppas han somnar lika fort som igår, då låg han och sjöng men tystnade tvärt så Älsklingen gick och kollade, då sov han!

Ungar är bara för bra ibland!

Av Johanna - 7 maj 2009 09:22

Och här är vi kryare, men satan vilken huvudvärk jag har.

Jag känner mig instängd, allt kryper mig inpå skinnet och jag vill vara ifred. Men det går inte. Det går inte vara ifred nånstans i den här lilla lägenheten. Jag behöver utrymme, jag behöver få vara ifred.

Lugn och ro utan ljud. Lite tystnad.

Ovido - Quiz & Flashcards