Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Johanna - 28 maj 2009 20:52

Jag visste det!

Förlåt Anna, den var jättegod, för att inte tala om snygg, men det där var fasiken inge bra.

Vi har nu varit och åkt inlines i fyrtio minuter och då tyckte jag att det kändes som att jag åkt bort hela tårtbiten, men vågen höll inte riktigt med mig när jag kom hem. *vågfixerad*

Så nu blir det en hård helg...bara se på  när alla andra äter gott och själv sitta med drinkarna. Men vill man vara fin så...


Av Johanna - 28 maj 2009 19:24

Älsklingen drog på stan nästan genast han kom hem och det var ju kring sex-tiden då alla affärer utom de i CK har stängt, undrar vad det var som var så viktigt för han att köpa??

Jag tänkte först följa med men ångrade mig och satte mig och sy på mameluckerna, men det sket sig så dom får ligga till sig innan jag orkar ge mig på dom igen.


Han sa att han skulle gå ut och äta oxå den jäkeln, men säkert bara för att retas, han är ju sån. Swammla nåt om Johanna i parken, jojomensan...

Jäjä, han får göra som han vill... när han kommer hem igen ska vi då ut på inlinestur iaf, måste få tårtan ur systemet!

Känner mig riktigt syndig, huvva...Undra hur mycket kalorier det var i den där biten egentligen? *ångest*

Av Johanna - 28 maj 2009 17:41

Nu har man fuskat, inte bra, inte bra...

Var ju med Anna när hon skulle överlämna en AIK-tårta(hur jäkla snygg som helst, tom snyggare än Stig´s!) hon gjort till TomasLinda följde oxå med(sugen lr?) och då måste man ju smaka, vore ju som otrevligt annars...Ja för det var ju inte så att jag blev sugen lr nått*visslar*

Så vi satt där och surrade, TREVLIGT!

Gör man ju gärna om kan jag ju säga:-)

Och när jag väl var där fick jag låna hela boxen med sällskapsresan,

Tack Tomas!


Så nu är det bara att du kommer hit Anna så kan vi se alla i en följd *asg*


Sen följdes vi åt till stan där jag avvek mot HM och Anna och Linda gick åt ett annat håll. På HM var det ju halva priset på shorts så det passade jag på att prova, men inte kunde jag ha några inte. *morr* men jag köpte iaf ett linne och ett par ekologiska bomullstrosor,RUTIGA! Helcoola, lite sådär 70-tal var det över dom...


Men nu är jag hemma igen iaf. mattläggaren är typ färdig nu och han hade då hört av sig till rörmokaren, men det är inte säkert han hinner till imorn:-/

Av Johanna - 28 maj 2009 11:02

Nu är jag hungrig som satan igen...känner att jag har lågt blodsocker oxå, så helt fräsch känner man sig inte. Har försökt styra in tankarna på annat så jag har sytt lite granna, men så vill hunden ut så jag ska gå med henne innan jag fortsätter. Får bli en lagomt kort promenad när det inte är världens vackraste väder så jag tar nog Lillan i bärstolen tror jag.


Mattläggaren kom där vid tiotiden, men har gått för lunch, mattorna är upppackade och han ska limma dit dom när han kommer tillbaka.

Fifan vad snyggt det ska bli! Så jäkla typiskt bara att man ska flytta när man får det renoverat och så. Men det är ju så ibland.


Av Johanna - 28 maj 2009 08:53

Han skulle ju komma och lägga plastmattan på väggen idag, men har inte dykt upp än. Sjuk?

Typiskt, jag vill ju få klart det nu, det är ju som en anings bråttom!


Blir inge Stig´s idag, om jag inte vill gå själv vill säga, och det vill jag ju inte nej. Istället joinar jag Tårt-bakerskan-Anna när hon ska överlämna en tårta till Tomas.

 Jag tänkte att om jag klarat dessa tre dar så ska jag väl ändå få unna mig en liten tårtbit, men som det känns nu kan jag faktiskt avstå. Är inte ens sugen...

Men igår var verkligen en pärs kan jag säga, men jag klarade det och idag känns det riktigt bra. Känner mig inte ens hungrig så jag får se hur länge jag klarar det här, två veckor får man ju gå på en sån här diet men det klarar jag ju aldrig. En vecka vore ju bra. Jag ser ju redan effekt på vågen fast då är ju frågan hur mycket av det man gått ner är "riktiga" kilon och hur mycket som bara är vätska?

Egentligen ska man ju dricka så himla mycket för annars går man bara ner vätska och så fort man börjar äta igen så går man upp allt igen.

Men hur ska man kunna dricka när man inte är törstig?

När jag är törstig så kan jag dricka det mesta, men annars är det svårt att tvinga ini sig. Så jag köpte ju Loka då, för det är ju kolsyrat och det brukar ju vara gott. Men mineralvatten är ju aldrig gott så jag får inte i mig det heller. Men som sagt det är svårt att dricka när man inte är törstig, hade behöva få i mig nå salt men vad?


Lillan har tagit sovmorgon men nu har jag att hon börjar vela stiga upp:-)

Ovido - Quiz & Flashcards