Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Johanna - 13 maj 2009 22:04

Ååååh, pojken har inte somnat än. Jag vet inte hur många gånger jag har sprungit in och ut ur sovrummet.

Jag är så trött, kan han inte somna snart? Helt slut, helt slut.

Av Johanna - 13 maj 2009 21:08

Usch vad jag känner mig trött nu. Helt slut i kroppen och linserna vill bara på att grumla igen. Dumt eg. för jag har ju som inte gjort något idag, men Älsklingen jobbar ju över och har inte kommit hem än och då blir jag så trött och slut.

Han lär väl inte komma hem förrens inatt nångång, brukar vara så när det är mycket på jobbet. Känns ensamt. Och lite jobbigt.

Nu har iaf Lillan somnat och pojken är i säng, om än motvilligt. Hunden behöver ju gå ut oxå, men jag vågar inte ta ut hon när pojken gått och lagt sig, han vaknar så lätt nuförtiden och oftast i gråt. Så hon får väl vänta till Herrn i huset kommit hem. Men eg. hade jag velat göra bort det nu med tanke på hur trött jag är. Men det är bara att vänta:-(


Imorn blir det Öppna förskolan på förmiddagen, får väl hoppas det är fint väder så man kan gå dit, det var ju nått ang. det där med fläsket lr nått...


Av Johanna - 13 maj 2009 20:01

Se det!

Vi är många som har jobbat inom vården och VET hur det är, äntligen är det någon som gör slag i saken och för fram det i ljuset. Det är skamligt hur det är, och att ingen bryr sig. Ingen gör något. Sparka på de som ligger, det är det de handlar om.

Av Johanna - 13 maj 2009 16:51

Och nu kan vi slappna av, för det visade ingenting anna t än småfix. *puh*

Så nu är det väl rätt klart lr? Nu är det bara invänta inflyttning.

Vad konstigt det känns, vi som har letat hus i nästan ett år, gått på otaliga visningar, budat på många och nu står vi här. Man kan ju inte riktigt säga att man äger huset än, men nästan. Det kommer ju bli vårt!

Helt sjukt! Nu behöver man inte kolla och söka hus, inga fler visningar och budgivningar och snart kommer jag slippa dessa trappor. Tänk vad skönt att bara öppna dörren och gå och sätta sig på bron när det är fint väder? Att låta pojken springa av sig hur mycket han vill, att inte behöva bry sig om grannarna, slå på en tvättmaskin klockan elva på kvällen.

Härligt det ska bli!

Vi har verkligen inte hunnit smälta det än, känns helt otroligt, allt har ju gått så fort!

Jag som brukar vara snabb att hinna möblera färdigt och tänka ut passande tapeter i alla hus vi varit i, har inte ens hunnit börja med denna.

Ja det är lite lustigt:-)


Av Johanna - 13 maj 2009 15:21

Ungarna sover och jag stickar så det är inte så spännande här, väntar på att Älsklingen ska komma hem så att vi kan fara och handla och sen blir det bara att ta det lugnt igen...En luuuuugn dag verkar det vara....

Av Johanna - 13 maj 2009 13:34

Skit oxå vilken stress det vart!

Fick ju skynda så mycket imorse så jag hann inte ta ut hunden innan vi var på ban ken, och när vi kom hem var det bråttom med maten så jag glömde helt bort...stackars vovve är ju pinknödig!



Av Johanna - 13 maj 2009 12:12

Försov mig imorse, öppnade ögonen och tittade på klockan som visade 09.56 och 10.00 skulle vi vara på banken. Så jag hoppade ur sängen och satte pojken vid köksbordet och drog fram mat åt honom, slog en blick mot klockan i köket som visade halv tio!?

"Ja justja, klockan i sovrummet går ju en halvtimme förfort!"

Men fortfarande brådis, så det var bara slänga på sig kläderna, nån dusch hanns inte med heller. Sminka sig lite fort och hjälpa pojken med sitt.

Sen fick vi stressa ner på stan, såklart tog det sin lilla tid på banken. Och pojken krävde uppmärksamhet hela tiden och Lillan hann bli hungrig, hon som inte alls brukar bli hungrig den tiden. Så hon gnölade hela tiden och pojken avbröt och skulle prata med en oavbrutet.

Nåväl, vi blev smått oroliga där ett tag, det visade ju sig att vårat lånelöfte gått ut!

Men jag har ju mer pengar nu när jag är mammaledig än när jag studerar så det gick bra ändå. Så vi fick lån även fast vi inte hade köpare på lägenheten, det hade vi inte tidigare...

När vi väl var färdiga var det bara att skynda skynda hemåt, för Lillans skull men nu har hon blivit mättad och vi andra oxå.

Älsklingen har dragit en snabbis till jobbet och ska sen på besiktningen, vi stannar nog hemma. Bättre att ta det säkra före det osäkra.

Ovido - Quiz & Flashcards