Direktlänk till inlägg 27 maj 2009

En liten paus...

Av Johanna - 27 maj 2009 14:06

Sitter och syr gardinerna, men tog en liten paus. Vad fort det gick den här gången:-) Jag har redan hunnit halvvägs och ändå tycker jag inte jag suttit så länge, men det är väl för att jag sluppit måtta och sånt. Bara sätta igång att sy med en gång.

Älsklingen får öljettera när han kommer hem, jag är så dålig på sånt. Sen är det bara hänga upp och fålla. Sovrumsgardinerna får dock en kanal tror jag. Där har han ju en såndär vanlig ful vit gardinstång och vi ids nog inte hämta hit mina och hänga upp så det får bli så istället. Men nog är dom ju läbbiga såna där gardinstänger, och så gör dom ju inget för rummet.

Har man en rak gardinstång kan man ju hänga gardinen utanför fönstret(alltså inte utomhus, smartskaft) och på så vis får man ljus in genom hela och det blir så mycket luftigare.

Hade ju velat göra så överallt i lägenheten, men njah...är ju så jobbigt att hålla på och kånka hit allt och skruva upp och greja så vi får väl nöja oss såhär.


Kom ju på att vi behöver ju fara en sväng på Ikea,måste ha en massa saker därifrån, sängöverkast, kuddar, nån lampa osv.

Då får vi ha överläggning ikväll om det...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards