Alla inlägg under juni 2009

Av Johanna - 18 juni 2009 11:03

Tänka sig att när jag skulle ta fram Lillans grötförpackning ur skåpet, vad står inte där bakom om inte ett gäng pappmuggar!

Så nu kan vi dricka kaffe ute i solen:-D

Av Johanna - 18 juni 2009 10:39

Knuten tar ju sommarpaus nu så då får vi knalla till Kyrkholmen istället, och idag var det ju soligt(men kallt) så det ska väl bli trevligt. Men först ska jag möta upp Anna utanför Wellness så får vi se vad vi hittar på fram till de andra föräldrarna och barnen anländer där borta på "kyrkis".

Då måste man ju ha med eget fika och jag satt och grämde mig där ett tag över att vi inte har nån termos, hur kan man ta med eget fika och inte ha med kaffe?

Men när jag rotat lite i skåparna fann jag ju Lillans vällingtermos, AH!

Den hade jag ju glömt bort helt. Då löser det sig ju. Fast då är det ju det att vi inte har några ta-med-muggar, äsch då.

Jaja, nog vetti det löser sig det med.


Lillan somnade visst framför Tv:n så det är väl bäst att väcka hon nu och ge hon lite mat så vi kommer oss igång:-D


Av Johanna - 18 juni 2009 09:16

Varje morgon när Sambon far till jobbet passerar han ju spjälsängen när han går mot dörren, då ser hon honom och börjar ropa. Då går han dit säger hejdå och går sen. Varje morgon skriker hon efter honom när han gått.

Arg, jag?

Nejdå inte alls, för jag har ju inte det minsta dåligt morgonhumör, jag är inte ett dugg lättiriiterad eller för den delen ljudkänslig. Eller hur var det nu?


Ett ljudisolerat rum, det är nog min största önskan just i detta nu.

Av Johanna - 17 juni 2009 20:28

Då har man haft första visningen då, gick inte alls särskilt bra. Bara ett enda par kom:-(

Så nu lägger vi alla förhoppningar på nästa visning!


Under tiden tog vi oss en lång promenad, genom stan, sen mot Älvsbacka, ner mot älven och sen genom stan hemåt igen. Sen lagade vi middag och satte i oss, Hajmal och grönsaker. Nu är det ingenting kvar att göra för dagen annat än att se på TV.

Av Johanna - 17 juni 2009 16:17

Mellan städrusherna har jag hunnit beställa lite kläder till mig. Har ju som letat och letat och letat efter den där prickiga Rockabilly bikinin från H&M men inte hittat den. Men i morse när jag satt och bläddrade i Haléns-katalogen fanns en liknande där. Och den har funnits rakt framför näsan på mig hela tiden! Så jag rusade till datorn och beställde mig en sån, röd med vita prickar blev det. Bilder kommer när den anlänt.

Dessutom passade jag på att beställa hem some sexy Rockabilly strumbyxor oxå, ska bli redigt nice!

Annars är jag ju som dålig på att köpa kläder till mig själv, det är ju bara till ungarna hela tiden. Så detta måste jag väl verkligen kunna unna mig tycker jag. Får bara hoppas att bikinin hinner komma tills nästa helg, när vi ska sola, bada och spela volleyboll på Frevvis.

Av Johanna - 17 juni 2009 16:14

Nu har jag städat en hel massa medans jag surrat med siz i telefon, nu är det bara dammsuga och skura som är kvar, sen är det helt klart. Men jag väntar med det sista tills Älsklingen kommer hem så att vi hinner bära undan lite grejs på vindan först, blir som enklast så skulle jag tro...


Ska bli fräscht och snyggt som attan.

Bara han kommer hem snart:-S


Av Johanna - 17 juni 2009 11:41

Fick ju var uppe halva natten då, slog på Sällskapsresan vid fyra tiden och somnade sen mot slutet av den. Så då är man ju trött idag av förklariga skäl. Tanken var ju att jag skulle följa med AnnaKnuten idag, men känner att mitt tålamod inte är som det ska riktigt. Skulle nog inte orka med det.

Dessutom måste här ju städas, visningen är ikväll och denna gång har vi inte sett fel på tid och datum.

Så här måste det snajsas till då rejält. Så jag har ju att göra idag. Men det är ju inte så rörigt egentligen så det går fort. Bara det att städa är ju inte mitt favoritområde direkt, avskyr det verkligen.

Nåväl, get on with it...

Av Johanna - 17 juni 2009 02:57

Då somnade man på soffan som de allra flesta andra kvällar, men så vaknade jag för en kvart sen och Han har inte kommit hem än.

Klockan är nu snart tre på natten och Han jobbar ännu.

Och jag kommer inte kunna somna om.

Känner att jag börja bli förkyld, har ont i öronen och slem i halsen. Törstig.

Trött och pigg samtidigt.

Vill sova.

Men jag kan inte.



Ovido - Quiz & Flashcards