Alla inlägg under juni 2009

Av Johanna - 11 juni 2009 19:13

Jag satte han i ett bad för att försäkra mig att läggningen skulle gå smidigt, men inte då. Nu är han redan övertrött och det är inte smidigt alls, bara tjorvigt. Lillan är inte så värst nöjd hon heller om jag säger så, vill inte ligga där, vill inte sitta här...

Jag är så trött och less just nu, hade ju varit skönt att få komma ur den här lägenhet och se nå annat, höra nå annat.

Det är riktigt jobbigt att spendera kvällarna ensam, konstigt för jag spenderar ju hela dagarna så, så kvällarna borde ju inte vara ett problem. eller det kanske är det som är grejen, att man ska ta det med.

Att inte få nån paus...

Kan inte den här veckan vara över snart...


...Eller nej, det vill jag ju inte heller.

Pojken ska ju till sin far imorn lr på Lördag och det känns inte roligt. Känns inte som att han varit här i två veckor. Det har gått så fort(utom sistveckan då).

Hade varit bättre om sambon haft den här jäkla jobba-över-veckan nästa vecka istället. Då hade det inte varit lika mycket jobb för mig, för det är faktiskt så när jag har pojken. Som ett heltidsjobb.

Finns inte en chans att jag ska hinna med mina intressen lr ens orka med dom.

Den där klänningen jag skulle brodera(och komma i!) har legat hela tiden jag haft pojken nu, när fasiken ska jag få tid att sätta mig med den?

Inte hinner jag sy kläderna jag tänkt sy,  och inte hinner jag sticka färdigt det jag påbörjat. Allt bara ligger.

Allt fokus ligger ju på honom.

Och det är klart det blir så när han ahr dagisplats där men inte här. Det måste ju vara en jäkla kontrast att komma hit och göra...ingenting.

Jag försöker, jag gör faktiskt det. Men det är inte lätt att veta vad man ska hitta på för att roa han. Och då blir han sådär intensiv, och man blir själv helt slutkörd. Jag önskar jag kunde förändra och förbättra situationen nu, på en gång. Men jag kan inte.

Men jag hoppas det blir bättre till hösten, då kan jag söka om dagisplats och han får mer yta att röra sig på både ute och inne. Blir nog bättre så, för alla...


Av Johanna - 11 juni 2009 18:32

Givetvis gick det inte att fara på den där partyt hos Lotta, ändå var de ju snälla och sa att de gick bra att ha med mig pojken. Men han är ju för trött förståss, inget blir bra och man riktigt ser i ögonen hur trött han är. Vi hade ett riktigt bråk där för en stund sen när han bara satt och slet i kablarna till datorn, rena tröttbråket.


Jag blir så besviken, är länge sen jag träffade Lotta sist och det brukar vara så trevligt att få komma dit, träffa lite folk och surra.

Istället får man sitta här ensam då, skitkul! Verkligen, superskoj!

Som varenda en av den här veckan...

Av Johanna - 11 juni 2009 17:46

Då har man surrat lite i tellis med Maria, otroligt batteriet höll! Annars tar det typ en kvart och det börjar pipa. Men nu var det bara tre stycken som ringde under samtalet istället. Helt sjukt konstigt, det är typ aldrig nån som ringer till mig annars, men jäklar när jag sitter i telefon då piper det som bara den.


Nu sitter vi och väntar på den där sambon som ska komma hem så jag kan börja med middagen, börjar som bli dags nu om jag ska hinna till Lotta på  den dära tupperwearvisningen. Och inte vart det att han kunde komma hem från jobbet och passa barnen minsann, nä dom får jag ha med om jag ska nånstans. *stånk och stön*

Rolig vecka det här var då, egentiden är lika med noll, energin likaså... Ja hos mig alltså, barnen har ju alldeles outömligt med energi...


Jäklar vilken gnällblogg det vart den här veckan då! Inte ett enda positivt inlägg känns det som...

Av Johanna - 11 juni 2009 13:47

Pojken sitter och ser Bamse och är helt inne i filmen, stora ögon och mjag hör han mumla något och tittar sedan åt mitt håll.

"Vad gullig du är Sven"

-"Jå men man måtte däja gulli å piin"

"Gullig och fin?"

- "Jo"

Av Johanna - 11 juni 2009 12:53

Det blev så JÄMRANS tjorvigt där när vi skulle ut med hunden och pojken bara strulade, men vi tog oss ut iaf.

Hem och in, och det var tjorv i källaren, tjorv i trapphuset och jag höll nästan på att kolavippa. Men så kollade jag igenom posten när vi kom in och ja sedär, ett Traderapaket!

Men den lyckan varade inte länge, ett hål var det framtill på Lillans nya klänning:-(

Men jag mailade säljaren och fick halva summan tillbaka så det var ju bra det iaf, så får man ju låtsas att man inte ser hålet då lr nått.


Gårdagen var ju inte lugn som sagt så tidigare idag märkte jag att en tuschpenna låg utan kork i Lillans bilbarnstol och hade läkt ut en stooor fläck. Fråga mig inte var han fått den pennan ifrån, vi är noga med att inte ha sånt framme. Men nu var det iaf så.

Det hade ju inte varit så farligt om det nu inte vore för att vi LÅNAT stolen, men tack och lov gick fläckarna bort med bara bara vatten, så nu är då den tvättad och klar. Man blev ju lite nervös där ett tag, men  det löste sig ju.


Ikväll är det Tupperwarevisning hos Lotta som jag hade tänkt fara på, så vi får väl se hur sambon tar det då. För han måste ju liksom ta hand om  ungarna då, alltså vara hemma före sju.

Igår kom han hem efter ETT PÅ NATTEN!

Okej att det är körigt på jobbet och att han måste jobba över, men nån jäkla måtta får det väl ändå vara?

Är det så jobbigt får dom faktiskt lov att ta in fler konstruktörer för sådär kan man väl ändå inte behöva jobba?

Jaja, bäst höra av sig till honom så att han inte glömt...

Av Johanna - 11 juni 2009 10:24

Nu har jag och Lenkan just ätit frukost, Te och det goda Grötbrödet, det var gott! Lillan fick sig visst en vällingflaska i morse så det är inte så bråttom med gröten hennes ännu, så då få man ta det lugnt ett tag till då.


Jag funderar på att flytta ut hennes spjälsäng ur sovrummet och ha den i köket lr nått, för hon vaknar alltid så tidigt varje morgon och lever om.

Ja, hon är ju på glatt humör då, men hon testar rösten även fast det verkligen inte behövs, vi vet nämligen redan vad hon har för röst resurser. Inte nog med att man själv inte uppskattar en massa höga toner tidigt på morgonen så väcker hon ju pojken oxå, och då är det liksom kört.

Rätt omöjligt att somna om då. Han har ju nämligen röstresurser han med och munnen där går i ett i ett.

Det är ju inte så att hon vill upp på en gång heller, då hade det ju varit en annan sak, utan hon ligger där och skojar och pratar och skriker och är nöjd med det.

Men nja... inte jag.

Hon får gärna hålla på, men helst i ett annat rum då...

Älsklingen håller dock inte med mig, det är ju verkligen pappas flicka det där och han vill ha hon i samma sovrum. Vi får se vad lite övertalning kan göra...



Av Johanna - 11 juni 2009 00:42

Lillan hade kräkts ner sig efter lunch tidigare. Jäkla Semper puré som ska vara från sex månader men som var helt grynig så hon knappt kunde äta och spydde upp hälften! Nåväl det var en annan historia....

Jag hade tvättat av hon över hela kroppen och så jag satte hon i bilbarnstolen(ånej, den kan tippa!!)framför tv:n(ADHD-risk!!!) och bredde över hon den röda filten(som är Lenkans favorit). Sen går jag in i köket och diskar bort(åh herregud jag lämnar barnen ensamma i rummet med hunden, livsfarligt!).

Lenkan sitter och ser en film och jag hör han ropa att han fryser, flera gånger ropar han det och sen inget mer(superhemska mamman hämtar inte ens en filt åt det stackars frusna barnet).

När jag diskat klart och kommer in i vardagsrummet igen för att titta till dom så sitter Lillan utan filt och pojken har tagit den. Då frågar jag varför han gjort så och att då fryser ju hon.

"Hon kan ta Guttas pillt"

Hahaha, precis som att hon kan gå själv och hämta den!



Av Johanna - 10 juni 2009 23:10

Pojken gick och la sig som han ska, Lillan somnade på soffan och jag bytte på hon för en stund sen och gick sen och la henne i sängen. Jag har hängt tvätt och äntligen fått mig den där duschen. Så nu sitter jag här i soffan och försöker att få upp hålet i näsan som växt igen, och jäklarns vad det har hunnit växa igen ytterliggare på bara några dar, men nu ska det nog gå bra.

Känns ju lite jäkligt att när man då just köpt en ny nässkruv så ska hålet växa igen, så bara för att jag är snål så tar jag upp det igen. Annars hade det faktiskt kunnat kvitta vilket.


Nåja, god afton på er!

Ovido - Quiz & Flashcards